sprookjestuin

Een tijdje geleden heb ik een post gemaakt over buurttuintjes.
Daarbij had ik een tuin laten zien, die ontworpen en aangelegd werd door een enthousiaste flatbewoner.

klik hier voor die post

Pas reed ik er nog eens langs... en wat een plaatje is het geworden.
Nog lang niet klaar, maar wat er zoal staat aan bloeiend spul is echt ongelooflijk.



Ik geniet ervan om er doorheen te wandelen.
Kijk nog eens naar die foto's van die post toen.. en naar die van nu.



Het is jammer dat foto's niet toereikend zijn om alles goed te laten zien. Deze tuin is de kunst van het laten gaan, geduld hebben en hard werken.
Alle wildgroei is nog duidelijk aanwezig, maar dat geeft deze tuin juist haar charme.



Want het hoeft niet perfect te zijn... het is een verrassingstuin.
Hieronder: halverwege de tuin is een slinger gemaakt van wilgetenen, waar ook weer begroeiing om heen kan.












Het is nog de vraag of de muur van het gebouw ernaast bekleed  mag worden met klimop...


En ja... ik was op de fiets zoals je ziet...
Even afgestapt dus.



Heel leuk is het idee van verlichting. In de tuin zijn van die zonne energie lampen... en aan de toegangspoort zitten ze ook... maar dan gericht op glasstenen die kunstig zijn mee geweven. Diegene die dit heeft bedacht is een originele denker.



Ik hoop jullie af en toe een update te geven.

Reacties

  1. heel mooi! mooier dan mijn eigen sprookjestuin, die ziet er uit als toen doornroosje al 98 jaar aan het slapen was... bijna geen doorkomen meer aan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten