nieuwe jurk

Mode komt en mode gaat. Dat maakt het naaien soms ook wel eens lastig.
We hebben een periode meegemaakt dat jurkjes recht, simpel en strak waren.

Of juist oversized met kleurige stoffen.

Als je dan van romantisch houdt, kom je in de knoop. Want wanneer heb je de gelegenheid om die modetrend te tarten en je dochter iets totaal anders te laten dragen?

Soms is alles romantiek en kun je niet aan stoere stoffen komen, of zijn de kleuren niet verkrijgbaar.

Het is me nogal eens overkomen dat ik niet kon vinden wat ik wilde vinden.

Ik had een kleindochter een jurkje beloofd. De stof had ik in huis: katoen met een misdruk ...van Laura Ashley..en die misdruk maakte de stof juist zo leuk.
Een romantische jurk moest het worden. Nou het patroon dus nog.





Maar ik heb nogal wat modebladen weggedaan en dan blijkt het moeilijk om in de goede maat een kant en klaar modelletje te vinden. 



Nou heb ik wel wat patronen, dus vond ik het gelukkig, maar toch....

Dus de jurk kwam er, net als de variant voor haar grote zus.



Hebben jullie daar ook last van...dat je niet het goede stofje of patroon kunt vinden?

Reacties

  1. Wij hebben geen dochters. Vroeger wel veel jongenskleding gemaakt. Daar waren toen ook niet veel patronen voor te vinden. Vaak wel leuke stofjes. Tegenwoordig zie ik veel vaker jongens patronen en nu heb je natuurlijk internet. Gelukkig kon ik zelf patroon tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer herkenbaar. Of het model staat me niet. Of moet ik aanpassen aan een grotere cup. Wat voor een beginnend naaister heel moeilijk is.
    Stof is echt een tref. Ik heb een uitgesproken smaak en dan is dat lastig.

    Je jurkjes zijn mooi geworden. Daar gaan de dametjes veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar jij bent anders prima geslaagd met patroon en leuke stofjes ,ja ik koop vaak stof waar ik vanalles in zie en later vaak wel daarvoor gebruik maar eenvoudig vind ik het niet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie jurken heb je gemaakt!! Ze staan prachtig en de meiden zijn er duidelijk (terecht) heel blij mee! Je patroon- en stofjes zoektocht is dus goed geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allebei super leuk!
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owww wat een schattige jurken zijn dit geworden..
    vroeger wel altijd genaaid voor mijn kinderen.. vaak eenvoudige modellen, maar omdat ik altijd leuke stofjes vond op de markt, viel dat niet op!!
    ik kan namelijk niks met patronen..helemaal niet als er al meerdere op 1 blad staan..dan ga ik geheid de fout in!!
    vroeger nam ik gewoon een bestaande broek, rok of jurk en trok die om op krantepapier , dan knipte ik alles uit met 2 cm speling overal en legde dat op de stof en knipte de stof.. zat altijd prima!!
    voor mezelf werd steeds een grote mislukkig.. of de stof stond me niet.. jammer, want ik vond de stof zo mooi.. of ik knipte (via de patronen ) weer eens de achterkant verkeerd.. en had ik dus een jurk/bloes/ rok in 2 maten ahhaha
    dus voor mezelf haken, breien en naaien doe ik nauwelijks meer..
    en de kinderen en kleinkinderen ach.. een enkel gehaakt vestje, mar ze hebben lievr gekochte kleding..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts