Bourtange


In de vakantie bezochten we Bourtange.
Al heel lang was het mijn wens daar eens te gaan buurten.

Wat een prachtig plaatsje is dat. (Gisteren heb ik al wat foto's geplaatst van dit stadje).


Het weer zat mee en dus konden we ook nog eens koffie drinken met appeltaart op een terrasje.

Een groter vakantiegevoel kan ik me haast niet voorstellen.
Zeker als dit -om zo te zeggen- niet je dagelijks werk is.


Bijzonder is dat dit vestingstadje een tijd heeft geleefd als 'gemoderniseerd' dorp.
Gelukkig zijn er mensen op het idee gekomen om de stad te renoveren en er iets bijzonders van te maken. Geschiedenis ís belangrijk.

Zo zijn de grachten weer opnieuw uitgegraven en veel panden in "oude staat" hersteld.

Hier heb je één van de loopbruggen het water over... en ja hoor... hier vind je weer een sekreet.
Een soort poephuis. Hier konden de mensen op de balk zitten zodat hun uitwerpselen in het water vielen. Leuk detail: je kunt zeker met z'n 3en tegelijk je behoefte doen. 




In het plaatselijk museum vond je naast de "geschiedenis" beneden ook een tentoonstelling van theaterpoppen boven...Ik was weg van deze miniatuur woonwagen. Prachtig om te zien.


Naast allerlei niet onverdienstelijke poppen in vitrines waren er weinig poppen die tot mijn verbeelding spraken. Waarschijnlijk zou dat wel het geval zijn geweest als ik de poppen in actie had gezien in de verhalen die ze meemaakten.
Onderstaande poppen laat ik wel zien... die zijn echt leuk, ook als ze niet spelen... vind ik...


Al met al een leuk uitje.

Reacties

  1. Ja een prachtige plaats is het. Heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto´s heb je gemaakt van Bourtange! Gisteren herkende ik het ´winkeltje op de hoek´ al: Bourtange! Ik woon in de omgeving en ga er graag heen, je kunt er mooie wandelingen maken en de markten - vooral de kerstmarkt - zijn zo gezellig,
    vrolijke groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke fotoos!!!
    ik zet boertange ook op mijn lijstje nog te bezoeken als ik hopelijk weer uit de voeten kan..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten