de geur van kamperfoelie


De kamperfoelie staat in bloei...en hoe.



Dit is de eerste soort... grote bloemen, beetje geel, beetje rose


en de tweede soort, kleinere bloemen, maar de geur is net zo sterk.


Geel en wit.


Daar knip ik dan een paar takjes van voor in huis (en ik deel er van uit).




Want bij avond gaan de bloemen volop geuren, en dat maakt een gelukkig gevoel los.

Heerlijk.

Nog even een paar foto's omdat ik toch bezig ben. 



Van de kladpapieren blaadjes,


van het rommelhoekje naast de bank,


en van het kastje... een beetje te vol. Dat wel..
Overigens, die cactus heb ik 7 jaar geleden met drie blaadjes gestekt. Leuk om 'm groot te krijgen.

Waar word jij gelukkig van?

Reacties

  1. Kamperfoelie zul je vast bedoelen. De forsytsia is allang uit gebloeid en geeft weinig geur. Kamperfoelie ruikt s'avonds erg lekker. Hier staat hij ook. Mooie plant ook om te zien. Die vetplant doet het ook erg mooi als je hem buiten zet is mijn ervaring. Krijgt hij mooie randjes langs het blad. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor alle blogs, maar de bloemen die je laat zien zijn Kamperfoelie, Forsythia is een wat hardere struik die in het voorjaar geel bloeit.
    groetjes van Marian Zwiers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van dit soort hoekjes al denk ik dat het bij mij nog voller staat met rommeltjes en breiwerkjes enz enz .
    Maar het is de ziel van je huis en voelt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ellis, deze heerlijk geurende klimplant, ook in mijn tuin, is toch echt een clematis.
    Forsythia is de eerst bloeiende struik in het voorjaar.
    dank voor je leuke berichtjes iedere keer, ik geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt prachtig! Zo mooi over het dak heen.
    Maar het zijn geen forsythia's maar lonicera's ofwel kamperfoelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahah algemene verwarring over de naam van de geurende plant!!
    bij mij bloeittie ook bij het tuinhek.. ik heb de eerste soort.. de gewone, zal ik maar zeggen.
    als je hem nat sproeit savonds gaattie NOG meer ruiken.. en ja daar wordt ik ook gelukkig van..
    heb nu binnen een champagneglas staan met van alle nu bloeiende bloemetjes uit mijn tuin.. een boeketje tuingeluk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten