kado doosjes maken, tutorial

Joke had de inloopochtend-creativiteit goed voorbereid.
En het werd weer een inspirerende ochtend.

Kado-zakjes van verschillend materiaal maar ook mooie kado-doosjes met een vogeltje.


Wat een heerlijk werkje.
Als je het wilt maken, kies dan wel stevig papier...bijvoorbeeld een stukje behangpapier. (de gekozen maten passen trouwens ook op A4)


Het lijkt simpel en in principe is dat het ook.
Maar het was zo grappig... toen ik de "sluiting" moest vouwen, was ik het spoor bijster. Dat overkomt me niet gauw.


Uiteindelijk is het niet zo moeilijk, maar het kwartje moest eerst even vallen bij mij.
Onder allerlei commentaar van de vrouwen die om me heen zaten, (gezellige boel daar) overhandigde ik het doosje maar even aan Joke, die er haar ervaring op losliet.

Stop! riep ik, eerst een foto, anders weet ik weer niet hoe het moet.

Kijk even naar de tekening hier boven, die Joke maakte. De maten zijn 4 x 7 cm plus 1,5 cm voor de plakrand, die ook op op de sluitkant doorloopt). De hoogte is 3 x 7 cm. De onderste blokjes knip je los omdat je die als bodem over elkaar heen vouwt. (daar zit overigens geen plakrandje aan)

Hierna komt het vouwen. Handig als je de bovenste lijnen van de sluiting ook andersom vouwt.
Als je het doosje rond hebt gevouwen en vastgeplakt, kun je de bodem dicht plakken.
Dan komt de sluiting.... en dat is even lastig. Zie die foto boven. Dat wordt de eerste vouw.
Daarna klap je de andere kant daarover heen. 
Zo ontstaat er een punt aan beide kanten


In die punten perforeer je gaatjes en steekt daar een rietje of een takje door met dat vogeltje.


Dit mooie vogeltje tekende Joke overigens zelf. 
(Vergeet niet het oogje te perforeren).

Mooi toch?

Er waren ook gasten die dit niet konden. Met een beetje hulp maakten ze een kadotasje.
Eerst een plaat uit prikken en dan op een tasje plakken...gemaakt van een stuk behangpapier.
Evengoed leuk. (goede begeleider die dit bedenkt)


Heb je er zin in om dit te maken?

Reacties

  1. Leuk zeg zo'n inloop ochtend om van die gezellige dingen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh, je zou zo met mijn moeder kunnen ruilen!!
    Die kan oo helemaal het spoor bijster raken, whahahaaaa.
    Ik doe altijd maar gewoon en kom er dan meestal wel snel uit, maar mijn moeder gaat dan lezen en kijken en nog een slezen en dan.....LUKT HET DUS NIET!!!
    Handig idee, die foto, zo kun je het altijd terug kijken.
    Enne.....maak er maar gauw een paar, ze zijn vast super handig en zeker erg leuk.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi. Het vogeltje vind ik ook zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten