vogelnest

Niet alleen mensen zijn creatief... dieren zijn dat ook.
Wat een heerlijkheid om te zien wat er zo allemaal om je heen gebeurt.

Wij hebben achter in onze tuin een 'aanleun'-schuurtje.
Ooit was het dicht en diende het om de motor van de vorige bewoner te stallen.
We hebben het open gemaakt en inmiddels is het ook al een kippenschuurtje geweest.
Maar dat was geen succes.


Uiteindelijk is het een soort potten-verplant-schuurtje.
Je zou er heel idyllische dingen mee kunnen doen, maar ach, ik heb er de energie niet voor om daar
nou eens uitgebreid tijd in te steken. Het blijft een eenvoudig hokje.


In de zomer groeit er meer tegen aan en dan ziet het er fraaier uit.

In dit hokje hebben we wat plankjes waarop ik potten bewaar. Daar staat een houten plantenbakje bij.

Heb ik net nog plantjes staan te verpotten en overwogen of ik dit bakje zou vullen, een dag later zie ik er een mannetjes-merel in wippen. Wat doet die daar?


Ja hoor. Er wordt een kunstig nest gebouwd. Leuk! Goed idee van die merel... en kat komt er vast niet bij.


Even lijkt het er een paar dagen op, dat de merels zich hebben bedacht. Er gebeurt niets.
We worden al ongerust, maar dat is te vroeg. Ineens zit moeder-merel op het nest.


Gelukkig.


en nou maar wachten....!

Reacties

  1. Geweldig, vind het altijd een mooi gezicht vooral als ze aan het voeren zijn. Hier zitten ze in de heg. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!! Hopelijk gaat het goed.
    In ons vorige huis hadden we een nest in de vuurdoorn. Dat ging helaas niet goed.
    Geniet ervan.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh joh wat bijzonder toch en zo leuk ,heb een keer een merel nest in de blauwe regen gehad ,en heel goed gegaan .Heb de site van elisanne bekeken hoor ben erg onder de indruk zo mooi .gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè ja, wat leuk. Die vogels maken soms op de gekste plekken een nest.

    Maar onderschat die katten niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, André vertelde het net! Nu maar wachten op t jonge spul!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is leuk! Zoiets had je niet kunnen denken...
    Grappig dat open schuurtje..., veel mensen maken tegenwoordig een overkapping, maar dit is veel natuurlijker

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Elizabeth,

    Ik heb je genomineerd voor de Blogspiratietag.
    Als je het leuk vindt om mee te doen, kijk dan even op mijn blog.
    http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com

    groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is zo leuk!!!!
    Als het de Merel goed bevalt zal ze elk jaar terug komen.
    4 Eitjes, leuk hoor, worden ze lekker druk mee.
    En jullie kunnen het vanuit huis goed volgen.
    En dat "schuurtje"......mijn handen jeuken, wat zou ik daar veel leuke plannen mee hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten