huishouden

Het is een zonnige dag en ik ben vandaag vrij...nou ja, vrij? 
Ik moet thuis maar eens beter om me heen kijken. Want daar is genoeg te doen.

Dus ramen zemen en opruimen en schoonmaken.



Mijn man stapt verwonderd binnen. "Ben je aan de grote schoonmaak?" vraagt hij.
Niet zo vreemd. Het aanrecht ligt vol met lap- en zeem-dingen. Stofzuiger, trapje...

Ik heb de piano anders ingericht,
Niet de toetsenvolgorde, dat was me teveel werk dit keer, maar bovenop.
De koffiepot netjes voor het stopcontact.




En ik heb de chips- en koffiezakken rommel overhoop, omdat dat een beetje chaotisch is geworden zo naast de bank. Stofzuiger, doekjes, kussens, alles ligt overhoop.

En dan die stapels boeken die daar liggen....tja...ik ga echt op mijn moeder lijken.



Grote schoonmaak.... daar heb ik helemaal geen tijd voor. Ik ben al blij als ik hoekje voor hoekje doe.
Bij een ander ga ik in 3 uur het hele huis door...thuis doe ik daar tijden over.



"hoe komt dat?" gewoon omdat het mijn eigen huis is...en dan ruim je op, zet je anders neer, zoek je nieuwe oplossingen voor de dingen die je storen... en bovendien is het veel viezer als bij een ander, haha.
Daardoor kost het extra tijd. Maar het resultaat is weer gezellig.

En die tulpen? Dat zijn de foute tulpen uit mijn tuin... oranje tulpen die in een pakket met roze en witte tulpen zaten... Dat stáát toch niet in de tuin? Afknippen die handel en op de vaas.

Reacties

  1. Vind het eigenlijk best netjes en gezellige uitstraling . Bij ons ligt echt overal wat denk maar dat is goed voor mijn creativiteit....lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig hoor.
    Maar euhhhh, ik vind die "foute" tulpen wel een beetje zielig!! Whahahaaaa.
    Gelukkig konden ze met Koningsdag mooi dienst doen als binnen decoratie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten