sjaal van restjes breien in regenboogkleuren


Je hebt prachtige bollen "wol" die van kleur veranderen en soms ook nog van structuur.
Op de handwerkbeurs waren er heel wat kramen waar ze zulke wolletjes en katoentjes verkochten.
Het één nog mooier dan de ander.
Vol verlangen heb ik gekeken naar die bolletjes... niet om te kopen. Want dat doe ik toch niet.
Maar meer om zoiets te willen gebruiken...klinkt dat gek?


Ik zou wel zo'n breister willen zijn, die van die prachtige kantsjaals breit. Maar dan weet ik meteen:
Ik zou ook wel zo'n kantkloster willen zijn, die dat prachtige kant maakt..
En ik zou zo'n enorm weefgetouw willen bezitten, waar wonderschone mengsels van draden uitkomen.
Ik zou wel... veel meer kleding die ik ontworpen heb, willen naaien.
Ik zou wel...

Ken jij dat gevoel ook? Zoveel willen? En tegelijk weten dat je er niet aan beginnen moet?

Soms kopen mensen alvast wol, stof, materiaal en doen daar dan een blauwe maandag iets mee.
Zo heb ik een kast vol lappen. Want ik hamster dat spul. Meer dan de helft heb ik overigens gekregen.




En er staan twee dozen bolletjes draad/wol/garen op mijn werkkamer.

Als ik dan op zo'n beurs loop (stoffenbeurs of creabeurs) dan weet ik: ik hoef niks te kopen. Ik heb nog genoeg te doen voorlopig.


Zo zocht ik na dat bezoek aan de IJsselhallen toch maar eens de bolletjes weer door. De felle kleurtjes waren er al uit voor een voorjaarssjaal. Klik voor die gehaakte sjaal hier

En nu ik verlangend had staan kijken naar de wolletjes van Wieke van Keulen en haar workshop had gade geslagen... wist ik wat ik maken zou van al die restjes: gewoon een sjaal, maar dan geen gewone sjaal.


Een soort regenboog sjaal. En nu is ie af.  Kost me niks, was leuk om samen te stellen en het ruimt lekker op. Mijn kleindochter dacht dat ik dat garen zo had gekocht... Leuk toch?

Reacties

  1. Ziet er echt uit alsof je dat garen zo hebt gekocht. Prachtig!

    Heb net een paar poncho's voor de pop gemaakt. Ruimt ook lekker op in mijn acrylbak. En goed voor de verkoping voor het goede doel.

    Groeten van een hamsteraar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is superleuk geworden!! Alsof ie uit de winkel komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er zeker heel erg leuk uit. Ik herken het gevoel ook, kan mezelf tegenwoordig aardig onder controle houden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ken ik, dat hamsteren. En deze sjaal brengt me weer op een idee om op te ruimen. Dan mag ik daarna weer wat kopen....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten