poppetjes van vilt

Dat vilt nu zo in de mode is, weet elke "crea-ling". En zelf vilten natuurlijk.
Je kunt bovendien veel nep-vilt vinden, waarmee je goedkoop aan de slag kan.
Hoe dan ook: er zijn heel wat viltjes, patroontjes en ideetjes in omloop.


Het is makkelijk materiaal, tenminste:


het rafelt niet, laat zich goed knippen en verwerken.
En je kunt alle kleuren van de regenboog maken/vinden.

Heerlijk  spul.

Dat het vaak oude ideeën zijn die we tegen komen, mag de pret niet drukken.
Elk handwerk heeft een geschiedenis en het loont de moeite om eens in "oud werk" te duiken.

Veel van ons hebben die oude boekjes nog in de kast staan. 
Kijk je er nog wel eens in?


En met een beetje geluk is er nog werk van vroeger in je bezit.

Op de inloopochtend konden de dames aan de slag met "nieuw vilt"  maar met oude voorbeelden.
Joke heeft die vilt'dingetjes' bewaard en nam ze mee om na te maken.


Leuk om hier ook te laten zien. Ik heb helaas geen foto's van het nieuwe werk, maar dit is mooi genoeg. 
Als ik ermee bezig ga, ben ik benieuwd of ik ook zo netjes kan werken als Joke.

Reacties

  1. Leuk! Ik heb ook nog oude boekjes liggen, best leuk om daar eens wat van te proberen. Nu zijn we te druk in de tuin maar ik wil voor de avonden weer een nieuw werkje opzetten. Pas had ik van die vellen knutselvilt gekocht in de kringloopwinkel. Die kun je voor dit soort poppetjes ook wel gebruiken zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nostalgie hè? Ik heb ooit eens 32 kleine beertjes gemaakt voor bij een traktatie in een kleuterklas.
    Wel een succes trouwens.
    Leuk dat je dit weer eens naar voren haalt. Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh ja, leuk he, dat vilt.
    Ik gebruik het vaak voor mijn dochter, als die "ineens" weer wat leuk wil. Een tassenhanger, een broche of wat dan ook.
    Die poppentjes die jij hier laat zien zijn wel heel erg Retro! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten