pachtwork kussentje

Gisteren vertelde ik hoe ik een patchwork kleedje gemaakt heb op een eenvoudige en snelle manier.


En nu laat ik zien wat ik ervan heb gemaakt.

Daar is niet zoveel fantasie voor nodig, want zo groot was de lap nou ook weer niet. 

Dus is het een kussentje geworden. ;-) 
Met een eigen gehaakt randje erlangs.

De kleurtjes staan me aan. Ik word er vrolijk van.

Hier dus het vervolg

Ik heb een lap wattine gebruikt die aan alle kanten iets kleiner was dan de lap stof. Dat het iets kleiner moest zijn, had te maken met dat ik dikke wattine had. Als je dan gaat naaien worden de randen te dik en dus kon er beter een randje af.



Daarna heb ik handmatig de lap stof doorgestikt met een afstekende kleur (geel)
Je kunt daarbij de lijntjes volgen en/of een patroon doorstikken.


Na het doorstikken (lekker werkje voor op de bank 's avonds) konden de drie zijden vast worden genaaid op een opening na om het kussentje te vullen. Vullen en dichtmaken.



Toen was het kussentje al geslaagd. Maar aangestoken door de mooiste kussentjes op pinterest heb ik er toch maar een gehaakt randje langs gezet. Ik moet zeggen, dat maakt het wél af.



Zo popperig ben ik eigenlijk helemaal niet. haha.

Reacties

  1. Dit vind ik nou heeeeeel erg leuk!!
    Wauw.
    Ik heb nog heel wat lapjes en kleding Liggen waar ik niks meer mee doe.
    Nu weet ik wat leuks.
    Hoe heb je dat gehaakte randje gemaakt??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig kussentje heb je er van gemaakt. Ik heb al eens aan stofjes van overhemden gedacht. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat een lief kussentje geworden.
    Inderdaad dat randje doet het hem hoor.
    Bedankt voor dit leuke idee!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten