slabbetjes omhaken

Bij vlagen heb ik tijd om lapjes uit de kast te trekken en er wat van te maken.
Vaak gebeurt dat als ik ineens weet wat ik ervan kan fabriceren.

Zo had ik nog restjes clowntjesstof. Niet zo heel veel.
Ik vond een dunne nog mooie flanelluier en ineens ging er een lampje branden.



Als ik daar nou eens slabbetjes van maakte.

Maar de vraag was: wat is het ideale model?

Daarom maakte ik maar twee verschillende. De ene kan met klittenband worden gesloten, 
Voor de andere moest ik lintjes hebben. 
Omdat ik randjes wilde haken, bedacht ik dat ik lintjes ook zou haken, maar dat lijkt me niet makkelijk strikken en bovendien zit dat misschien ook niet lekker.



Ik vond nog een klos "zpagetti", dat leek me geschikt. Katoen en iets rekbaar en redelijk zacht.

Zoals ik al zei, ik heb de slabbetjes omgehaakt. Maar eerst heb ik de bovenlaag aan de onderlaag gezigzagd. Daarna heb ik de slab met een flanelsteek omgenaaid en ben toen gaan haken.
Eerst een rij vasten en daarna een picotrandje erlangs.



Ziet er lief uit. Gaat in de kadootjes doos.


Reacties

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten