Rotterdam


Een aantal jaren geleden zijn we van de Randstad naar Overijssel verhuisd. Dat was een hele goede stap voor ons. Behalve dat je familie en vrienden achter laat. 






Ik heb geen moment heimwee gehad naar onze vorige woonplaats. Verlost van file's, de constante geluiden van de rijksweg op de achtergrond.
We moesten 20 rijbanen overfietsen om ons rondje te maken en buiten te zijn.

Hier zitten we zo in het groen. Heerlijk.



Maar wat ik nooit had gedacht: ik heb regelmatig heimwee naar Rotterdam. Niet het soort heimwee, dat ik er wil wonen, maar dat ik er wil kunnen komen. Winkelen, leuke plekjes opzoeken, de internationale sfeer, het temperament van de stad en de geen gezeur-stijl.

Bovendien is het dialect prachtig, met originele uitdrukkingen. Heerlijk.



We hadden pas een feest op de euromast. Volop gelegenheid om te genieten. Met dank aan het bruidspaar.
Af en toe moeten we nog eens naar R'dam.Waar kom jij graag?

Reacties

  1. Doe mij maar wat rustiger oorden. Waar ik graag kom. Af en toe gaan we naar Deventer en even vind ik het wel leuk maar ik ben altijd weer blij dat ik weer thuis ben. Weg van al die drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, met Rotterdam heb ik vrij weinig. Ik heb er op school gezeten maar omdat het alrijd minstens 1,5 iur reizen was vond ik het vooral een beperking van mijn vrije tijd. Ik k zelf graag in Leiden omdat we daar als kind vaak gingen winkelen. Feest van herkenning! Maar de foto's zijn heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk, ik heb dat precies zo. Alleen kom ik oorspronkelijk uit Amsterdam. Ik heb een voordeelurenabbonnement op de trein met daarbij keuzedagen. Die gebruik ik meestal om met de sprinter naar Amsterdam te gaan en dan "even" de Dapper markt en Albert Cup te bezoeken. Daar vlakbij heb ik gewoond en ben ik naar school gegaan.Heerlijk zo'n sfeertje opsnuiven en dan weer terug naar ons mooie Zwolle,dan ben ik blij als ik de peperbus weer zie.Fijn weekend en groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben wel in Overijssel blijven wonen, maar verlang heel vaak naar mijn geboortestad Enschede!
    Het is 65 kilometer dus je bent er binnen het uur, woon nu in Raalte!
    Maar het verlangen terug te keren naar de rand van Enschede is heeeellllll groot! Mijn grootste wens zeg maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag een foto van hotel New York. Daar had mijn jongste dochter haar diner op haar bruiloft. Maar eerlijk gezegd vond ik Rotterdam verschrikkelijk.
    Wij houden van de Veluwe, Twente en in de natuur zijn. En dat kan goed vanuit Zwolle.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij gaan binnenkort definitief uit Parijs weg om in Picardie te gaan wonen. Ik wil weg uit de vervuiling en de files... En gaan genieten van schone lucht en de rust van ons kleine dorpje. Maat Ik weet ook dat ik de grote stad een beetje ga missen. Gelukkig is het niet ver, twee uurtjes treinen en we zijn er. Ik begrijp je gevoel heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liever thuis (platteland).Maar een Rotterdam tripje en met metro en bus was een hele ervaring. En dan al die soorten mensen! Ben daar wel bijna bestolen, ik had niks in de gaten maar mijn dochter zag het! Hoort er ook bij;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat gevoel van heimwee ken ik jammergenoeg wel. In 1980 vanuit Nieuwegein naar Friesland verhuisd. Ik was 20.We wonen in een klein leuk dorp,(elfsteden-route) kinderen hier geboren enz. Maar familie, vrienden achtergelaten. Maar ja,( we waren jong, en dan doe je wat) we hebben t nu prima naar ons zin hier, maar effe vlug m'n ouders( 83 en 87) bezoeken kan dus niet. ( 2 1/4 uur rijden) Heimwee is gelukkig weg, heeft wel een paar jaar geduurd.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten