mandjes haken van touw en garen


Gisteren vertelde ik dat ik een mandje had gehaakt van touw en garen. En dat ik de smaak te pakken had.
Het is een werkje van een avond voor de tv. Het schiet dus lekker op.

Dit mandje was de tweede. Het was iets groter en mooier en beter verdeeld qua steken.
Toen mijn ecru katoen op was, bedacht ik dat ik nog geel had liggen. Zo'n gele soort garen daar doe ik niet zo gauw iets mee, maar dit leek me zó leuk. En dat werd het ook.


Op internet kun je dit ook wel vinden... en daar vond ik de tip om te beginnen met alleen katoen in het midden. In het vorige mandje zat een gat. Dit is beter.
Voor de afwisseling heb ik wel geëxperimenteerd met steken.


Daarna volgde een mandje met plat gemêleerd breiband.. Dat werd nog meer gevarieerd wat betreft steken. Maar hier is het sluiten van het midden niet helemaal goed gegaan, zie ik nu.




Het blijft leuk om te doen. Ik kan het je aanbevelen. Maak er een deksel op. Maak het vierkant... en maak er hengsels aan... Doe het met grof touw en geniet vooral van wat je tevoorschijn tovert.


Reacties

  1. Prachtig zijn ze geworden. Met geel is leuk alvast voor pasen gevuld met paaseieren. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik het goed zie haak je dus om het touw heen, wat leuk! ook als broodmandje op tafel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts