mandje haken van touw en garen

Heerlijk was dat... die creabeurs in de IJsselhallen. Daar ga ik het liefst alleen heen. Want op mijn eigen tempo kan ik dan de dingen zien, doen, ideeën verzamelen vooral.
Dit keer was er veel aan garens, breien en haken is ín.

Wieke's breistand trok (terecht) veel belangstelling.

Vilten doet het nog steeds en borduren ook, maar er is duidelijk mode in handwerk. Bijvoorbeeld zpagetti is op z'n retour en kaarten maken zie je maar weinig. 
Wat me opviel.... een aantal stands hadden de oude handwerkboeken te koop. Vintage dus. Veel oude technieken komen opgepoetst terug, dus is dat zinvol.

Wat nog geen trend is, is kaartweven. De man die die workshop zou geven, zat werkeloos toe te kijken op donderdag. Eigenlijk heel jammer, want het is een geweldige techniek, waar je leuke dingen mee kunt doen. Misschien wordt het dit jaar ontdekt. 

Het is fijn om te constateren dat ik eigenlijk niets nodig heb. Ik het materiaal genoeg verzameld in de loop van de tijd.
Ik heb wel rondgekeken wat ik er mee kan maken.

Onderstaande mandje is voor de beurs al gehaakt. En ik heb de smaak te pakken. (voor even).


Bolletje touw en een bolletje katoen heb je hier voor nodig.


Het is een beetje uitproberen. Maar....het nodigt uit tot meer mandjes haken. Morgen verder.



Reacties

  1. Ja, mooi. Ik dacht toen ik de 1e foto zag een mooie grote. fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mode in het hobby-en, hi hi, zo heb ik het nooit bekeken, maar geloof wel dat je gelijk hebt.
    Ik ben meer van de "buien".......dan weer heb ik zin in haken, dan weer in kaarten maken, dan weer in dingen pimpen.
    Ik doe niet zo aan mode, luister meer naar mijn gevoel.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten