barbiepoppen

Annemarie doet, wat menig andere oma ook wil doen en waar ze niet aan toe komt...(dit is pure projectie haha):
kleertjes maken voor haar oude barbies, waar haar kleindochter nu mee mag spelen.
Wat zijn die kleertjes leuk geworden.


Ze vertelde dat de middelste barbie was gekortwiekt door haar dochter toen die klein was.
De Ken heeft ze erbij gekocht bij de kringloop, want die had ze vroeger niet.



Nou is het zo dat Annemarie mijn nicht(je) is. En wij hebben vroeger vaak samen met onze barbies gespeeld. Eigenlijk was het van mij een Tressie-Bella... Ken je die?
Ze had haar wat je in en uit het hoofd kon draaien met een sleuteltje op de rug...En door op de knop op haar buik te drukken, kon je dat haar weer uit de kop trekken. Ik was zó blij met die pop....


Annemarie heeft nu hetzelfde gedaan als ónze Oma deed, Zij maakte prachtige kleding voor haarzelf, haar gezin maar ook voor de poppen waarmee de kleindochters eindeloos konden spelen.
Regelmatig kreeg ik voor mijn verjaardag een aantal prachtige kleertjes. 
De bruidsjurk die je boven ziet, is door Oma gemaakt en aan Annemarie gegeven. 
Die is dus al bijna 50 jaar oud.
Ik zal toch nog eens in mijn barbiespullen duiken om te zien of ik nog iets heb van Oma.

Reacties

  1. O wat leuk! !! Die bruidsjurk is prachtig en Ken is zo hip! Tip: Ik zie dat die blonde barbie hart hart in de war heeft. ik heb gelezen dat je het haar weer mooi kan krijgen door het een nacht in de wasverzachter te laten weken en het dan uit te kammen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en heel herkenbaar. Wij speelden ook met barbie's. De mijne is helemaal gemold door onze zoon die de benen en armen er af haalde en de rest tussen zijn vingers stak en zo met de duim in de mond dat haar lekker vond kriebelen tegen zijn neus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Acccchhh, wat leuk en herkenbaar!!! Geweldig, barbie kleertjes. Zelf ook al verschillende gemaakt(vroeger). Ik had een Barbie, zo heette die volgens mij, en met m'n verjaardag kreeg of de barbie of de pop een nieuwe jurk. Door m'n moeder zelf gemaakt,ze liggen op zolder, erg dierbaar!
    Bedankt voor de leuke post!
    Fijne dag!
    groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blijft leuk he, die barbies.
    In mijn jeugd waren ze er nog niet, maar voor mijn 9 jaar jongere zusje ben ik kleertjes gaan naaien. En later als ik kinderkleertjes naaide, naaide ik ook voor de pop. Mijn dochters hebben ze nog.
    Elizabeth heeft eerder op haar blog wat van mij laten zien.
    Helaas komt er nu van naaien niet veel meer. Maar 't blijft leuk. Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten