weven op de keukentrap.

Hiervoor moet je gewoon een beetje gek zijn. Maar ja, dat ben ik dus wel- zo af en toe.

Want als je wilt weven en je wilt dat 'nu'  en je hebt geen weefraam en die wol voor vervilting ligt er al zo lang en die is eigenlijk te mooi om te vervilten en dus moet ie geweven worden, wat doe je dan?
(volg je me nog?)



Dan kijk ik dus om me heen naar iets wat kan dienen als weefraam. Laat nou de huishoudtrap op de overloop naast mijn atelier staan.
Daar gaat ie dus.



Draden spannen. Dat valt nog niet mee, ze glijden van de ronde hoeken. Dus een klem er op, dat helpt.







Zo begint het weven. Op neer, op neer, liniaal ertussen en de 'spoel' er door heen.



Leuk. Lekker rustgevend.

Uiteindelijk heb ik met die ene bol te weinig naar mijn zin. Ik had graag een col gemaakt of zo. (of een sjaal, haha..)

Want wat moet ik nou weer met dit resultaat? 



Eigenlijk gaat het mij daar nog niet eens om, ik wilde gewoon weten of je kon weven op een huishoudtrap. 

En ja dat kan!


Reacties

  1. hahaha wat een uitvinding! de kleuren zijn prachtig idd... maar wat je er mee kan...in iets anders verwerken, een tas? een wandkleed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zorgt vandaag voor de 2e smile op mijn gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is pas CREATIVITEIT !!!!
    groetjes M.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geniaal idee!
    Dank je wel, dat ga ik ook proberen. Kijken of het met mijn kleine (senioren) trapje ook lukt....
    Prettige donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een goed idee,en het resultaat? Misschien een kleedje om voor je bed te leggen,dus een vloerkleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat ging dus treetje voor treetje, hoewel, volgens mij kwam je niet eens tot de eerste trede, wol bijmaken dus voor een col of een lekker zacht kussentje. . .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt me aan het lachen gemaakt. Wat een idee! En ik kan me voorstellen dat het meer gaat om het doen dan om het resultaat. Ik heb ook eens papier geschept van weekbladen. Heel druk mee geweest en leuk maar wat doe ik er nu mee?
    heb er voor een kerstkaart 2 boompjes mee gesneden en de rest ligt er nog. Ach, het was leuk te doen en daar ging het om.
    Fijne dag en groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee, wat een leuke post!!! Heerlijk zo weven, en ook nog een mooi resultaat, Super!!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Elizabeth, ik weet niet hoe groot het weefsel uiteindelijk is geworden, maar je zou het ook alsnog kunnen vervilten en dan ... een tasje? Een hoesje voor tablet, bijbel, ander boek, telefoon?
    Groetjes, Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten