street art

Word jij ook zo blij van street art? Of de veredelde soort Graffiti?
Ik wel.. altijd als ik het tegen kom, ben ik verbaasd hoe mensen zulke grote afbeeldingen kunnen overzien bij het aanbrengen. Nog afgezien van hóe je het schildert of spuit.
In Zwolle is één en ander te vinden en ik maak me sterk dat er nog meer te ontdekken valt.


Hier de twee muren die vlak bij de afrit van de rijksweg liggen...(helaas zitten deze schilderingen alleen bij het fietspad... als je er met de auto langs komt, vang je alleen een glimp op)

De draagmuur van de rijksweg tussen de autorijbaan en het fietspad heeft een decor van een triestig doods landschap. Het is duidelijk dat alles vanwege vergiftiging en vervuiling stuk gaat.


Ondanks de kleuren heeft het een depri uitstraling...Zelfs de blauwe lucht erachter lijkt geen eerlijk verhaal te vertellen.

Het is een enorm oppervlak, die hele muur... maar ik heb slechts een paar foto's gemaakt.
Midden op de muur is er ineens die glans... dat licht dat straalt... Vernieuwing... hoop.... nieuw leven?


Op de muur er tegenover staat een stad geschilderd... (Zwolle zelf) 
Veel herkenbare gebouwen. Wat een tegenstelling met die vorige muur.




Ook hier weer in het midden die zon... Mooi boven de fundatie. haha.


Al eerder plaatste ik een aantal foto's... Remko Koopman blijkt daarvan de schilder te zijn, en ik vermoed dat dit ook van zijn hand is. Als je hem googelt, krijg je nog meer werk van zijn hand en nog wat betere foto's.

klik hier

Reacties

  1. Mooi! Hier in de buurt hebben ze prachtige bloemen op een muur geschilderd. Ik kan het wel waarderen. Als het echt wat voorstelt. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Street art kan zoveel kleur aan een omgeving geven. Ook ik vind het prachtig om naar te kijken.
    Hoe krijgen ze het voorelkaar om die grote oppervlakten te beschilderen? Vaak zijn het de mooiste kunstwerken waar je tijden naar kunt kijken. Steeds ontdek je er weer iets nieuws in. En wat jammer dat het dan weer door een of andere reden wordt weggevaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten