krans vlechten van stof


In de jaren 90 maakten we ze: kransen van stof. Ik weet nog dat ik een leuk gebloemd kussensloop bij Hans Textiel haalde...waar ik een paar kransen uit kon halen. Zie een oude foto hieronder....



Later maakten we ze ook van kerststoffen.

De kerststofjes zijn volgens mij nu niet meer zo populair... vandaar dat nog veel mensen ergens in een kast die restanten van stoffen hebben liggen. 

Wat doe je ermee.

Nou, toch nog maar eens even gaan zitten?
Op de inloopochtend zijn we er mee aan de slag gegaan.
Zie hieronder het resultaat:


Knip 3 repen stof van 8 x 60 cm en naai die in de lengte dubbel.
(kan ook met de hand.) Keer de repen, vul op met fiberfill (of verknip oude panty's in stukjes en vul daarmee) Bovenaan vastnaaien aan elkaar. Stevig vlechten, rond vouwen en de losse uiteinden samen vastnaaien aan het begin van de krans.



Lint erom strikken en ophangen.

Reacties

  1. Wat een nostalgie! Ik heb er nog een in het geel, voor de paastijd.
    Fijne dagen groetjes, Thea.

    P.S. de "pauze" op mijn blog duurde wel lang dus voorzichtig weer een beginnetje gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het spul uit de droger kan ook gebruikt worden voor vulling!
    Mooie hergebruik

    Gr. Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ciao, ti ringrazio della visita e tantissimi complimenti per i tuoi lavori,sei bravissima... ti seguirò con molto piacere!!
    Un saluto, a presto.
    Annarita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten