kaarten met stof. vrije kunst

Joke liet me een aantal dingen zien die ze had gemaakt. 
Ik ben fan van Joke... van wat ze bedenkt (out of the box) wat ze ontdekt (wat je nog meer kunt doen met materiaal dan waar het voor is bedoeld) van haar smaak ( die prachtige rozen!)
klik hier voor een paar van die rozen.

en van haar gulheid. (ze deelt ruimhartig haar nieuw verworven ideeën met anderen, mij en met jullie)

Haha...zit ze mij te vertellen, dat ze 's ochtends eerst eens gaat zitten bij haar ontbijt om mijn blog te lezen... en dat ze er van baalt als er geen post is. (zou ze fan van mij zijn?)

Nou ja... haar maaksels dus. Voor een deel is het een verzameling van al bestaande mogelijkheden, waar ze zelf een draai aan geeft, voor een deel is het origineel...bijvoorbeeld materiaalgebruik. Maar het is voor mij leuk omdat ze het inzichtelijk maakt.

Kaarten dus. Van die hele mooie creatieve, abstracte kaarten.


Mét allemaal restjes stof.
Dat laatste maakt het voor mij aantrekkelijk en het feit dat er een naaimachine aan te pas komt.

Ik ga er nog eens mee aan de gang... maar moet eerst mijn eigen projecten afmaken.
Ik heb nog een mantel die af moet en dan komt er nog één en ander.

Hoe zitten die kaarten in elkaar?

Op een restje vliseline plakt ze wat restjes stof... Ze sorteert daar wat organza op en stikt dit door
op een laagje poetsdoek (of wattine). Ze knipt een stukje Tyvek (wat is dat nou weer? Link) en verft dat, krimpt het door het te verhitten en naait alles vast.
Lovertje hier en daar en dan kan het op een kaart.

Mooi.... Binnenkort nog wat ideeën van Joke.
 

Reacties

Populaire berichten