fototoestel.

Mijn schoonzusje maakt prachtige foto's. Ze heeft een geweldige camera en is daarmee aardig aan de gang.
Maar af en toe komen er foto's voorbij waar ik helemaal weg van ben, en dan blijkt het 'gewoon' met haar telefoon gemaakt te zijn.
Dan zit er op die telefoon ook een geweldige camera...dat is duidelijk.
Laatst had ze deze foto van haar favoriete thee gemaakt...



Zeg nou zelf..komt toch zo uit een vakblad!

Ik ben er wel achter dat er twee dingen nodig zijn. Een goede camera én een goede fotograaf die weet wat hij doet.

Nou ja... die goede camera schortte het bij mij wel aan. Wat ik ook probeerde, mijn foto's werden niet wat ze moesten worden. Mijn eenvoudige camera heeft honderden foto's gemaakt en zelfs toen de lensring eraf viel, kon ik geen afscheid nemen van dat ding.
Hij zit dus in mijn tas. En die telefooncamera? Mijn telefoon is een verouderd exemplaar met een te kleine kaart voor foto's (gekregen van mijn schoonzoon, doen hij een keer aan een nieuwe toe was) Dat gaat 'm dus niet worden.

Voor mijn vorige verjaardag heb ik een goed fototoestel gekregen. Ik ben nog aan het leren hoe het moet, maar het scheelt al een heleboel. 
De eerste foto in een donker huis, van een afstand genomen, bewees dat al.



Glimmertje erin... haha. leuk speelgoed.



Maar die oude kapotte camera in mijn tas doet nog trouw dienst. Ik haal 'm vaak tevoorschijn.
(die grote moet je echt apart 'meenemen' en dat doe je niet als je boodschappen gaat doen).

Zo heb ik 'm kleintje wel bij me; in de aanslag.... 
Gisteren op de fiets hoorde ik achter de oude stadsmuur pianomuziek. Ik ben er voor afgestapt om te kijken wat er aan de hand was.
Daar zat een man buiten piano te spelen in de mist...Gaaf.
Kijk, dat zijn van die momenten voor een foto.



Blijkt de buitenpianist te zijn.

 Kijk hier maar eens naar: http://youtu.be/4OIek_g4IsA


En op weg naar huis: deze schaapjes langs de rivier... ook in de mist...



Mooi toch? Hier kan ik echt van genieten.

Reacties

  1. Prachtige foto's. En de buitenpianist is helemaal te gek, wat leuk al die jongelui. Je kan zien dat ze getraind zijn vanwege de handen die niet in de zakken horen tijdens het zingen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik begon met bloggen, kwam ik er achter dat foto's nemen een vak apart is. Ik heb een kleine camera, die aardig goede foto's neemt, ik ben er wel tevreden mee.
    Fijn dat je een nieuwe camera hebt, je weet er al aardig weg mee!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's, vooral die met die schapen op het einde. Foto's maken, een vak apart. Vooral binnenfoto's vind ik heel moeilijk.
    Met die camera van jou gaat het zo te zien perfect!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je dit met ons hebt gedeeld.
    Prachtig dat koortje met die pianist.
    En die schapen in de mist....ik liep gistermorgen langs de "rand" in Westenholte en heb daar ook zo genoten van schapen en koeien in de mist. Zo prachtig.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten