boeken ruilen

Gisteren ging het over het aantrekkelijk maken van je straat.

Er zijn nog meer ideeën daarvoor waar iedereen plezier aan kan beleven.
In Zwijndrecht staat deze boekenboom op het speelgrasveld van een wijk.
De boomstammen hebben uithollingen met stevige plastic flappen ervoor. Daarin liggen boeken die je kunt ruilen. Je zet er nieuwe boeken in als je boeken meeneemt. Zo kan de hele buurt meegenieten van leesplezier. Overal in binnen en buitenland duiken zulke initiatieven op. Maar deze vorm in zo'n boom had ik nog niet gezien.



Wel jammer dat er altijd mensen zijn, die er een potje van maken...boeken op de grond...hehe!
Waarom nou weer....
Gelukkig stonden er nog genoeg mooie boeken in die vakken.

Hebben jullie ook een boekenruilplek in de buurt?

En ken je bookcrossing.nl (of bookcrossing.com)?
Houd je van lezen, kijk dan eens in je omgeving of iemand misschien een boek voor je heeft laten 
'zwerven'.
Je kunt ook op de site vinden waar boeken zijn 'losgelaten' en dus op boeken gaan jagen.
klik om eens te kijken daarvoor hier

Veel leesplezier.

Reacties

  1. Super leuk idee! Jammer van de boeken die op de grond liggen. Misschien zou het handig zijn als er een meneer in de buurt is net als bij de vogelhuisjes boom!!!

    Fijne dag.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Ik kom zulke kleine bibliotheekjes de laatste tijd regelmatig tegen. Ik vraag mij wel af of de boeken voldoende droog blijven hierin?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,
    wat een leuk idee is dit seg.
    Dat kende ik nog niet, dat mag in mijn gemeente ook wel eens komen hihi. is nog goedkoop ook :) , mooie foto's trouwens.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee. En goed om te delen.Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. www.zwerfboek.nl is de nederlandse versie voor kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier kan je in de metro soms een boek vinden. erg leuk idee vind ik

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten