dikke tinne dag in Hattem



Vorige zaterdag was het weer zover... Dikke Tinne dag in Hattem. Ik ben gek op dat soort dagen, maar meestal komt er niet van om het te bezoeken. In dit geval woon ik in de buurt en kan ik er op de fiets heen. Heerlijk met dat zonnetje en wind mee.



De Dikke Tinne is de toren van Hattem.... en dit ommuurde oude stadscentrum is op zo'n dag omgetoverd in een middeleeuws spectakel. Je stapt als het ware in een soort toneelspel. 



Met mijn fototoestel ben ik door de straten gestruind. Ik vond het wel fijn dat het niet zó druk was als de vorige keer dat ik het bezocht. Dat scheelt met foto's maken en met het zien van al die prachtig uitgedoste middeleeuwse burgers... (sommigen zitten in de pruikentijd of in in de 19e eeuw maar dat mag de pret niet drukken)





Wat leuk dat zoveel burgers mee doen. Maar ook groepen die elders evenementen ondersteunen deden mee... 


Er waren allerlei kinderspelen en ambachten. Dat is altijd weer de moeite waard.
Je ziet nog steeds dingen die nieuw voor je zijn, zoals deze manier van vis roken... vuurtje, plankje ernaast waar een visje tegenaan is gebonden. Goed idee voor in de achtertuin?


Maar sommige mensen hebben alles al gezien en zijn hopeloos zielig.


En anderen trekken zich nergens wat van aan en gaan gewoon door met "allerdaagse" dingen.


Al met al een prachtige dag met leuke herinneringen.

Reacties

  1. Wat een leuke dagen zijn dat hè?! Mooie plaatjes ook.
    Fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk om mee te maken, zo'n dag. Hier in de omgeving zou ik zoiets niet weten. Ik zou ook graag een keer naar een Dickens-dag (of week?) willen, is dat niet in Deventer, of ook ergens bij Zwolle in de buurt?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oowww leuk! Daar wil ik ook zo graag een keer mee meedoen, lijkt me zo leuk! En waarom in de vrede komt die mode niet terug! Veel leuker dan de mode van nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Twee zielen, een gedachte, Lois! Zullen we dat een keer samen doen, als mopperende vieze ouwe wijven ofzo....!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten