bloemetjes slinger haken

Ben je ook zo aan de haak? Het is alleen al heerlijk omdat er zoveel patroontjes te vinden zijn op internet, in tijdschriften en bladen. Allemaal voorbeelden waar wel iets bij zit wat een leek kan doen.
En bovendien staan er komplete haakcursussen op you tube. Makkelijk allemaal.

Ook de inloopochtend is hier weer van start gegaan en daar is begonnen met haakwerk.
Hierbij de foto van wat er werd gemaakt. Ik heb er geen patroontje van, maar misschien kun je zien hoe het is gedaan...voor de handige haaksters onder ons moet dat wel lukken


Het zijn twee verschillende lijntjes. De een heeft dicht op elkaar gehaakte bloemetjes en de ander heeft een soort bloempjes van 3 blaadjes.
Het is een beetje afhankelijk van de kleuren die je kiest of het bij jou past, kan in één kleur of verschillende kleurtjes.

Wat kun je nou doen met zo'n bloemetjes slinger? Ik vond een leuk idee:

Deze foto vond ik op :

Bont huishouden

Hier kun je deze slingers ook kopen.

Maar voor wie ze zelf wil maken (dat blijft toch het allerleukst) vind je bij : Haak maar aan een keur aan bloemetjes.

Reacties

  1. Zoals je op mijn blog kunt lezen ben ik net begonnen met haken maar bloemetjes staan wel bovenaan mijn verlanglijstje! Leuk idee zo voor het raam, wie weet..over een tijdje...
    groet,Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je het voorbeeld van de bovenste rij bloemen volgt, maar er dan steeds ongeveer 10 tot 14 lossen tussen haakt, en dan een heel lange rij, met verschillende harmoniërende kleuren,en de uiteinden van die lange rij uiteindelijk weer aan elkaar knoopt of strikt krijg je een heel leuke ketting. Die moet zeker 5 keer om je hals gedraaid worden. Zo krijg je iets tussen een sjaal en een ketting. Erg leuk.
    Joke (die die morgen de crea "leidde". )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten