windmolens van waterflessen. recycling

Aan de Moezel vonden we -tijdens onze vakantie- een mooi plaatsje op een camping. Een eindje voor ons stond een camper waar vrolijke blauwe molentjes draaiden.



Op een gegeven moment liep de eigenaar van die camper langs met die molentjes en zo raakten we aan de praat.
.



Deze Engelse campinggast was al maanden met zijn vrouw in de camper door Europa aan het trekken en kon er gezellig over vertellen.
Toen het gesprek op die molentjes kwam, die van dichtbij nog mooier waren dan ver af...vertelde deze vriendelijke man dat hij de molentjes zelf maakte van lege waterflessen ... Recycling of upcycling, zo je wilt.



Ze zijn gesneden, gevlochten en geklonken met nagels..  Twee flessen tegen elkaar aan..(.zie de foto helemaal bovenaan waar je de zijkant kunt zien).
De zilveren lijnen zijn geknipt van keukenfolie en erop geplakt.  Het lijkt me nogal een precisiewerkje. 



En natúúrlijk mocht ik foto's maken van deze prachtige exemplaren. Hij liet me nog meer zien, die hij in de auto had.



Wat zijn ze mooi....Ze draaien goed doordat ze op ijzerdraad zijn bevestigd met flessendoppen als "buffertjes" tussen de diverse onderdelen.

De maker van dit moois vertelde verder dat hij welliswaar met pensioen was, maar toch nog samen met zijn zoon een bedrijf runde... : ze verkochten voortenten voor campers.
Wat een goed idee om dan zelf rond te gaan trekken met je camper en zo potentiële kopers tegen te komen. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan krijg je van mij het adres.

Dank je, Martin Pitson, dat ik deze molentjes mocht laten zien hier.
Het was op zijn Nederlands gezegd: een gezellige ontmoeting.

Reacties

  1. Heel erg mooi. Dat lijkt me inderdaad een gepriegel met folie opplakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die molentjes zijn ook erg leuk.. ik zie tegenwoordig zoveel leuke dingen die met weggooiflessen kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten