rok van oude t-shirts slow sewing



Ik ben gek op tweedehands kleding. Ik ga graag kijken bij de kringloop of een tweedehands zaak voor iets nieuws. Gelukkig zijn we hier goed bedeeld met dat soort winkels.



Verder krijg ik regelmatig een zak met kleding die ik uitpluis: wat voor leuks zit er in, wat kan ik zelf gebruiken en wat kan ik uitdelen?
Zo zaten er een tijdje geleden in een kledingzak diverse t-shirts. Leuke stofjes...! maar niet mijn maat. Jammer..

Toch kon ik er geen afstand van doen en in de werkluwte van de vakantie ben ik er voor gaan zitten.
Het ene t-shirt zónder bovenkant en zijkanten (hals en mouwen) werd de basis voor een rok.
Het andere t-shirt heb ik verknipt, de bloemen op een strijkkatoen geplakt en geappliceerd.



Dan nog een beetje doedelen met de naald, draad, knopen en kralen en klaar is ie...
Lekker rokje voor in het najaar.



Hier boven...zijkant van de rok... het motief loopt over de naden heen naar achter.

Ook het "bovenmotief" loopt over de naden door naar de achterkant van de rok.

Reacties

  1. Wat ontzettend leuk gedaan! Ik bewaar hier ook altijd t-shirts om te recyclen, er zitten zulke leuke stofjes tussen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mooi en uniek.
    Ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heerlijk om in kringloop winkels te snuffelen of in zakken kleding die ik krijg. Wat een leuke rok is het geworden!
    groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat een ontzettend leuke rok zeg!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel leuk gedaan. Ik ga nu ineens anders naar een t-shirt kijken. Misschien heeft de kringloopwinkel nog wel wat liggen.
    Dank voor het idee.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch het leukste wat er is. Zelf doe ik dat ook graag. Kreeg deze week ook weer een zak vol kleding van iemand, ben er altijd blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastic , leuk ,,,,,, orgineel
    Hoop dat je lang zul dragen
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo'n rok!! Lekker vrolijk en zomers.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten