merklappen van vroeger

Mijn buurvrouw is één en ander aan het opruimen. Ze vroeg me of ik iets kon met de inhoud van twee plastic tasjes... Er bleken kralen in te zitten en wat mooie lapjes. Ja, daar kan ik wel wat mee...
Natuurlijk.

En dus keek ik vol spanning in de tasjes, want mijn buurvrouw handelt in brocante...
Wat kantjes, wat fluweel, wat oude glazen knopen, wat houten gekleurde kralen... heerlijk allemaal.

Ik kreeg van haar ook nog deze twee merklappen.....
en dan gaan bij mij allerlei plaatjes oplichten...



Die Nelly; wat vond ze ervan om deze lap te borduren? Had ze een hekel aan de handwerklessen op school? Ging ze er met plezier voor zitten?  Hoe oud was ze toen ze het borduurde? Leeft ze nog? Ze zou nu zo oud als mijn vader zijn...Is dit andere lapje ook van haar?
Allemaal onbeantwoorde vragen.



Ode aan deze Nelly. Toch leuk om haar lapje het World Wide Web op te laten gaan.
En ode aan al die onbekende Nelly's die ooit zo'n lapje "moesten" maken en er misschien niets aan vonden, óf borduren tot kunst hebben verheven: wij genieten er nog van hoor!

Reacties

  1. Prachtig werk van Nelly. Hoop dat ze het ziet. Dan wil ze ze vast terug.:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij maakten ze deze merklappen vroeger op de lagere school, dus nelly zal wel klein geweest zijn!
    mooi die merklappen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten