markt in de verzorgingsflat.

Leuk was dat... een hele ervaring.
Voor een markt in de verzorgingsflat waar mijn schoondochter werkt, kreeg ik een uitnodiging om te komen met mijn gerecyclede spullen. Zomaar als aanvulling op een aantal gezellige kramen van breisters, kaartenmaaksters en wat losse verkoopspullen. Gewoon in de recreatiezaal, niks big business.


Ik had wel tijd...dus daar was ik dan, twee volle kratten en een goed humeur. Wat een gezellige boel met al die mensen met ervaring. En wat een belangstelling voor mijn maaksels...
Ja, deze generatie weet wat het is: hergebruik. Zij moesten vroeger roeien met de riemen die er waren.
Ze namen elkaar mee naar mijn tafel om het te laten zien wat ik maak van chipsverpakkingen en kadolintjes...


Het werd een heerlijke middag waar ik met veel plezier heb gepraat met deze generatie die van alles heeft gedaan en meegemaakt en nu uitrust.

Reacties

  1. Het is toch ook leuk, wat je maakt! En dan zie ik het nog op een scherm, maar om het in het echt te zien en te voelen is natuurlijk veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om te lezen! Jaren geleden stonden wij altijd in een verzorgingstehuis als daar een markt was. Toen maakte ik poppenkleertjes. Dat vonden ze ook zó leuk. Ze kochten niks, dat lieten ze aan hun kinderen en kleinderen over (die de markt ook bezochten), maar al die leuke gesprekken, heerlijk vond ik dat!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts