kantje haken

Werkje voor tussendoor: het haken van een kantje. 



3 meter is ie...en vrij eenvoudig van patroon. Maar eenvoudigheid is het kenmerk van het ware... toch?



En dan:.... als het randje gehaakt is, zoek ik een kartonnetje dat geschikt is voor dit werkje.
Een lege kadobon envelop vind ik.
Even meten, tekenen, knippen. Twee kartonnetjes, de mooie kant van de envelop en een witte achterkant van een ander kartonnetje.


Ik plak de boven en onderkant op elkaar, zo kan het kantje ertussen geschoven worden als beginnetje om te wikkelen
Dan wind ik het op.


zie zo.


Om te laten zien hoe het kantje er zelf uitziet, knip ik nog een restje rood om onder een enkel kantrantje te steken, plastic erom en klaar ben ik.



Gezellig om te doen.
Voor de najaarsmarkt alvast.

Reacties

  1. Wat ziet dat er ontzettend leuk uit!! Gezellig, een najaarsfair.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zo schattig...en helemaal als het zelf gehaakt is...leuk op het rode karton...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk! ik zit nu ook veel kantjes te haken.. alleen doe ik ze meteeen om een zakdoek heen. heb zo al 3 verschillende kanten randen gemaakt. ben er achter dat er best veel kant om een zakdoek heen zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoonheid in eenvoud! Wat een leuk idee en wat mooi 'verpakt'.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten