denappel versieren

Eens even kijken wat ik nú weer kan doen! Hebben jullie ook dat soort crea-kriebels?


De emmer denappels staat al tijden te lonken in de kamer. Op zich heel decoratief, maar je wilt toch wel eens wat probéren met die dingen...?

Bij mij moet iets wel vlug en met materiaal wat binnen handbereik ligt. Er was nog een doosje nagellak in de kast (van de nagellakbloemen) en ik heb kralen genoeg, dat werd het dus....


Ik ging die denappel eens lekker lakken....


Je lakt zeker twee laagjes. In dit geval heb ik gele nagellak geprobeerd. Wie is er ooit op het idee gekomen om nagellak zulke vreemde kleuren te geven?


(Omdat ik toch bezig was, heb ik mijn eigen nagels maar groen gelakt... want misschien is het een vooroordeel van mij dat ik groene nagels niet mooi vind, misschien vind ik het mooi als ik even naar mijn groengelakte werkende handen kijk. Echter: na 5 minuten was ik ze al zat...gauw eraf die kleur, dat laat ik aan mijn kleindochters over).

Toen de denappel goed droog was, heb ik er twee lagen parelmoer overheen gezet... en glitter op gestrooid.
(als je dat niet hebt: suiker voldoet prima) en toen dát droog was, heb ik er pareltjes op gelijmd....
en toen dát droog was, ben ik gaan experimenteren met mijn fototoestel. LEUK.




Het is nog geen kersttijd, maar als je op tijd begint, kun je er heel wat maken!

Reacties

  1. wat ontzettend leuk. komt ook op mijn to do lijstje. hihi en dat groeit maar en groeit maar. blogland heeft veel te veel leuke dingen. bedankt voor de diy.

    lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig hoor! Op die laatste foto schittert het je tegemoet, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat een leuk idee. En zo'n mooi resultaat.
    Die creakriebels herken ik wel. Stuiterhoofd noem ik het. Gelukkig leidt het vaak tot mooie creaties.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten