bloemen uit de tuin schikken


Sinds een poosje doe ik wat ik me vroeger zo vaak voornam en niet deed. Ik pluk de bloemen uit mijn tuin en zet ze in een vaasje. 
Heh heh, zul je denken (of als je jonger bent: duh!) maar zo gewoon is dat niet.
Vaak lopen we aan de mogelijkheden voorbij naar de bloemenwinkel.

Dat laatste heb ik nooit kunnen doen, alhoewel we vele keren zijn verrast met prachtige boeketten uit de bloemenwinkel als kadootje. Dus heb ik niet te klagen.


Maar ik probeer nu telkens iets in  kamer te zetten wat uit eigen tuin komt. Soms maar één bloem, soms een boeket. En eigenlijk staan de bermen evengoed vol met moois, de hele zomer al!



Nu de nazomer in de tuin sluipt, is er veel te plukken.



Sinds kort hebben we een roos en om die goed te laten bloeien moeten de uitgebloeide bloemen eruit.





Dat doe ik iets eerder en zo kwam ik op het idee om mijn glazen kaasstolp te vullen met bloemen uit de tuin.




"hé, heb je kamperfoelie binnen?" vraagt mijn man zodra het iets gaat schemeren.... want dan komt de geur los. (voor die geur heb je trouwens maar één bloem voor nodig op een vaasje).

Ik geniet van de prachtige kleuren en van de vormen.



Wat ga jij vandaag uit je tuin of uit de berm plukken?

Reacties

  1. Ik doe het ook! Plukken uit de tuin of berm. Of als ik wel een boeket heb gehad en de bloemen zijn op maar het groen staat nog het hergebruiken voor iets nieuws of in een klein vaasje. Geniet er van om van 'niets' weer 'iets' te maken.

    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten