Dinsdag Pinsdag Bal

Hoe rolt de bal...daar zijn we als Nederlanders maar druk mee.
Eergisteren was er weer een belangrijke wedstrijd.. En wij hadden de tv niet aanstaan maar de deur wel open naar de tuin... Wat een opwinding in de buurt... Overal stond de tv iets harder aan en de kinderen díe buiten speelden waren druk...Hoe rolt de bal.

Grappig is het als er een (bijna) doelpunt wordt gemaakt.. Links hoorden we oooohhhh! en daarna ruim een tel later rechts ook oooohhh... haha. kennelijk heeft de één een snellere verbinding en ziet dus eerder wat er gebeurt... Vond ik zo komisch.

Maar goed. Het is dinsdag en dus heb ik wat ballen opgezocht.. Nu we toch in de stemming zijn:

Hier de basis van het maken van een bal. Je kunt een bal prima van papier maken. Bijvoorbeeld als surprise.
Maar van lapjes maken kan natuurlijk ook heel goed. 
Wat denk je van onderstaande gehaakte bal. Ik vind m prachtig.



Klik hier voor de site... Dit is de blog "Blei dat ik brei"


Een soort van bal...als taart.. Dat ziet er echt heel leuk uit. Ideetje voor de verjaardag van zoonlief?


rhttp://i62.tinypic.com/e00c54.jpg

Taartenblog....klik hier

Dit schatje vond ik ook nog. Op de blog vind je waar het patroon vandaan komt.


klik hier voor Vera's blog


En dan een kaart: heel gezellig voor jonge voetballertjes om zo gefeliciteerd te worden met je verjaardag.



Natuurlijk zijn er meer voetbalmogelijkheden.

Nou ja... voetballen zijn aardig maar het hoeft natuurlijk geen voetbal te zijn... Deze onderstaande bal is misschien wat voor jou?
Hetzelfde te maken als met wol. Ballon of plastic bal, takje erop lijmen met een lijmpistool, let er wel op dat de lijm niet op de ballon of bal komt, want hij zal stuk gaan!!


Of is dit meer jouw idee van sierbal?

Zelf een kerstbal knutselen met pailletjes


Dan nog een simpele gebreide bal. Het lijkt mij het leukste om m in elkaar te zetten.




En deze is mooi!!! klik hier voor een parelbal





Reacties

  1. haha wat een grappig gevarieerd ballenblogje!
    ook ik hoor de wedstrijden ipv ze te bekijken.
    puber hierboven mij gaat volledig uit zijn dak als er een doelpunt valt..dus die zijn niet te missen.
    ik ben niet van de sport.. geen enkele sport trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten