petri schaaltje

Wat spullen opgeruimd van mijn schoonouders. We zijn er eens even voor gaan zitten met elkaar

En toen kwam dit te voorschijn...iets uit vervlogen tijden.
Ik kwam al als 15 jarige in de schoonfamilie en heb veel aan die familie te danken.
Ik kreeg er toen zelfs nog een klein schoonzusje bij.... wat was ik trots op haar.
En dat ben ik nog steeds: ze is een fantastische vrouw.

Bij het opruimen samen, kwam dit te voorschijn...:



Glimlachend vertelde dat schoonzusje; ze had dit jaren gebruikt voor sieraden.

Wat is het? Een petri schaaltje met een bloem erop geschilderd.
Ik was ooit instructrice bij  Tri-chem textielverf...dat kon ik mooi combineren met ons 
groeiende gezin.
Daarbij verkochten we deze glitterverf en ik verkocht ook die petri schaaltjes.



Ik heb toen kennelijk dit aan mijn schoonmoeder gegeven, maar was dat totaal vergeten.
Mijn toen nog kleine schoonzusje kon dit hebbedingetje wel gebruiken.

En nu heb ik het terug..ik denk dat ik er wel een bestemming voor vind.

Reacties

Populaire berichten