Doorgaan naar hoofdcontent

workshop nagellak-sierraden.

Gisteren heb ik al een stukje geplaatst over de moeder-en- dochterdag die plaats vond in de Fontein kerk.


gemaakt door één van de deelneemsters.

Elianne en ik mochten dus een workshop geven daar..(lees anders eerst nog van gisteren door)



Het is altijd spannend wat voor faciliteiten je hebt met zoiets...maar dat was helemaal o.k.
Er was zelfs gedacht aan zeil over de tafels en er was ruimte genoeg.



Omdat er heel wat aanmeldingen voor deze workshop waren, hadden we een "achtervang"  met Joke die een workshop 'hartjes haken' wilde geven.
Na een overheerlijke sjieke high tea stroomde onze zaal vol met moeders en dochters die vol verwachting aan de tafels schoven.



Oei...wat veeeeeeel... voor lang niet iedereen hadden we materiaal, terwijl wij wel het idee hadden, dat ze allemaal met ons mee wilden doen.
Zo'n 30 vrouwen?

Uiteindelijk liep het goed af. Ook Joke moest even "aan de haak" maar het merendeel wilde alsnog aan bij de tafels met zilverdraad en nagellak bezig. Petra hielp met instrueren gelukkig. Dat scheelde al wat.

Leuk was het.. mooi om te zien, hoe er nieuwe dingen bedacht werden vooral door de dochters.
Er werden oorbellen gemaakt met vlinders, muzieknootjes, bloemetjes en kronkels, met kraaltjes en een boel kleurigheid. Er gingen mooie dingen mee naar huis. (helaas heb ik weinig gelegenheid gehad om daar wat foto's van te maken).
Wat voor mij zelf het belangrijkste was...het was gezellig en te doen, en iedereen maakte kennis met een leuke nieuwe crea-mogelijkheid die thuis uit te voeren is.

Wie weet wordt het een rage....
Morgen een turorial, zodat jij ook eens kunt proberen of het je lukt.

Reacties

  1. Ziet er idd erg DRUK uit, maar wat een gezelligheid!!!
    Wat ontzettend leuk dat het zo'n succes is geweest, lijkt mij heel leuk om zoveel mensen blij naar huis te sturen.
    En......ik ben wel heel benieuwd (ik heb het ooit eens op je blog voorbij zien komen) naar de tutorial, ik heb nl héél veel nagel-lakjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, ik kwam juist deze week dit idee tegen en wilde het eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een gezellige drukte!
    ik weet zeker dat iedereen het een geslaagde dag vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het al eerder bij je gezien...super leuk. Ik heb er toen ook gemaakt. Maar geen foto's van gemaakt. Ik zal ze nog eens opzoeken en er foto's van maken. Geweldig dat zoiets kan!!

    Fijne zondag.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten van deze blog

krijtstift voor op het raam

Zo'n ding staat al een poos op mijn verlanglijst... maar er komt niet van om er één te kopen, zo'n krijtstift.

Elianne heeft 'm aangeschaft en weet er wel raad mee... 
Eerst is ze gaan tekenen voor st. Maarten 


en nu dus voor sinterklaas... 



Ik moet zeggen dat het niet onaardig is.. 

Papieren poppetjes slinger

We maken een kringetje van jongens en van meisjes.
Hier een poppetjes slinger: 

Dit soort dingetjes knip ik normaal voor de vuist weg.
Maar nu ik er een blogje van maak, is het leuk als ik een patroontje plaats.



Misschien is de afbeelding hierboven daarvoor te gebruiken....?
En ja...ik heb bij het knippen als nog het jongetje wat spriethaartjes gegeven. Ik kon het niet laten.
Je kunt zelf wel iets erbij fantaseren misschien.


Als je gaat knippen, gebruik dan niet teveel laagjes...dat maakt het te moeilijk en bovendien verschuift het papier makkelijk waardoor je rare hoofden krijgt... of dikke benen. (haha)

Dus maak het van dun vloeipapier of plak de a-viertjes aan elkaar voor een echte slinger.
Het ligt er ook aan hoe klein of groot je het maak natuurlijk.Meestal maak ik ze vrij klein en lekker lang. Deze is wat groter vanwege het patroon.

Dinsdag - Pinsdag, Haken van koord

Een tijdje geleden heb ik een blogpost gemaakt van haakwerk, waarbij ik om een draad haakte.
Leuk werkje was dat!  
hier vind je die blogpost.



Op pinterest vond ik meer voorbeelden en die zijn ook zo mooi, dat ik ze in de dinsdag-pinsdag stop.
Ik ga er nog wel eens een keer mee aan de gang denk ik.

klik hier voor deze



Met waslijn-draad krijg je vast een stevige mand.
Maar ook touw is geschikt. Dat geeft weer een naturel uitstraling.




Onderstaande is net weer even anders.
klik hier























Je kunt natuurlijk ook iets breeds omhaken, zoals hieronder:
klik hier



Oh ja... nog breder heb ik ook al eens laten zien. Een cd'tje omhaken.


Maar nog even terug naar een koord als basis:Waarom zou het geen lichtsnoer zijn?

En deze kleden zijn gemaakt van oude t-shirts gehaakt met wol.klik hier voor de site.


Ik stop er weer mee voor vandaag. Tot morgen allemaal.