tutorial nagellakbloemen


Hoe doe je dat.... nagellakbloemen maken.



Koop bij een tuincentrum dun "zilverdraad" op een klosje...dat is geschikt voor meerbladige bloempjes.
Of koop bij de action zilverkleurig binddraad... dat is geschikt voor bijvoorbeeld oorbelbloemen.

Je hebt nodig; een kniptangetje en een rondbektangetje...die kun je best bij de Xenos kopen...daar zijn ze goed. Van de Action klemmen de rondbektangetjes niet goed tegen elkaar aan...dat maakt het werken onnodig lastig.



De bloemetjes die ik hier maakte zijn van het dunnere draad van het klosje. 
Als je draad knipt, heb er dan erg in dat het draad weg kan springen. Vouw je hand er los om heen zodat je de wegspringende stukjes op kunt vangen.
Knip een draadje af en vouw er een lus van met je vingers..Eventueel kun je om een potloodje heenvouwen.
Draai de lus dicht. Schud de nagellak goed. Lak de lus dicht. Als ie weer open springt: even overnieuw. 
Gewoon proberen. Je krijgt een mooi (eventueel transparant) laagje. Mocht je het iets steviger willen hebben, laat eerst drogen en lak opnieuw.
Ik zelf vind dat transparante mooi.... Als ie later een keertje breekt, lak ik 'm opnieuw dicht.



Maak zo verschillende lusjes. Ik steek ze in een blok schuim om te laten drogen.


Als ze droog zijn, vouw je de steeltjes recht en verzamel je ze tussen je vingers.


Pak dan één van de draadjes, vouw die naar boven tot onder de blaadjes en begin daar de bloem vast te binden.



Hieronder zie je nog de lus. van het naar boven halen van de draad... duw die plat tegen de steel.


Pak daarna nog een nieuwe draad en trek die naar boven en trek 'm tussen de blaadjes door naar het midden van de bloem. 



Vouw daarvoor de bloemblaadjes open, je kunt de blaadjes ook iets laten omkrullen. Over de uitstekende draad schuif je een kraaltje. Buig aan de andere kant de draad naar beneden tussen de blaadjes door en wind 'm om de steel naar beneden.

Vouw de bloem verder open


Je kunt de bloem verder afmaken met groen bloemendraad, als je dat wilt.
Daar heb ik geen foto van geplaatst.




Reacties

  1. Ziet er leuk uit en lijkt me goed te doen. Ga ik zeker proberen.

    Nog 1 vraagje, weet je de doorsnee van je draad? Zou je dat erbij willen zetten? Ik heb nog wel wat draad liggen namelijk.

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bloemen
    Groetjes Margreett

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Elisabeth,
    0.7 mm draad geprobeerd. Dat ging goed, maar de bloemblaadjes waren wel erg klein.

    Heb besloten om het bij dit experiment te houden in verband met de pijnlijke vingers die ik er aan over hield.

    Bedankt voor het delen!

    Groeten,

    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten