steigerhout toepassen en Pallets verwerken

De tuin van onze zoon en schoondochter is een prachtig voorbeeld van huisnijverheid.

Het begon met een vrij strakke aanleg van de tuin. Goed tegelwerk (jammer dat ik daar geen foto van heb, want verschillende soorten bestrating zijn keurig verwerkt; goed hergebruik en lekker betaalbaar), fruitbomen en -planten. Een goede opslag voor hout!
Toen kwam er een oliedrum in te staan die speciaal als BBQ is gemaakt...(echt Zuid-Afrikaans) ook geen foto van.

Het bleef een beetje leeg... Grasmatje, haag, plaatsje achterin met een goede pergola en uitzicht naar een stuk gemeente grasveld.



Maar.....toen kwam schoondochter op het idee om oude pallets uit elkaar te halen en er bakken van te maken voor groenten.
Dat werd wel wat! Een hele klus, die pallets slopen. Gaande weg kwam ze erachter wat wel en niet goed werkte.

De bakken werden getimmerd -jawel; door haarzelf met een beetje hulp van een vriend, en bekleed met worteldoek. Daarna kwam het beplanten (en het weghouden van slakken ;-))

Wat ik zo knap vind, is dat het pad niet recht loopt en dus die bakken ook schuin moeten lopen; dat heeft ze toch maar mooi voor elkaar.
Als versiering zit op elke bak de eerste letter van hen zelf en de kinderen.



Maar we zijn er nog niet. Voor moederdag maakte mijn zoon uit steigerhout een muurkast voor extra opslag.




En als klap op de vuurpijl timmerde (schoon)dochterlief een enorme tuintafel mét twee banken.




Ik ben zó trots op ze!



Reacties

  1. Geweldig daar kun je met recht trots op zijn. Het is heel mooi geworden.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die twee zijn heel goed bezig! Ik vind het zo gaaf als mensen creatief kunnen omgaan met de materialen die beschikbaar zijn en/of al aanwezig. Dan krijg je iets unieks.
    En ik kan me helemaal voorstellen dat je supertrots op het stel bent!!

    Fijne dag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een handige dingen kun je er toch mee maken. Prachtige kast en lekker ruim, die zithoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. daar mogen jij en je kinderen terecht trots op zijn!
    het ziet er allemaal keurig uit!
    vooral de kast is prachtig.
    ik heb deze bakken ook geprobeerd, maar ik geef de voorkeur aan gewoon in de grond tuinieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, ik krijg inspiratie van deze foto's. Bedankt voor het delen, ik ga mijn man aan het werk zetten;) Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh oh oh, wat mooi.
    Wat een handige familie!
    Wat kun je toch een mooie dingen maken van afval.
    Ik vind die letters zo leuk, daar hou ik zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knap gemaakt! Juist zo leuk als je langzamerhand iets ziet groeien. Ze hebben aan hun (schoon)moeder een goed voorbeeld in het zelf maken van mooie spullen en hergebruik!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk hier word ik nog eens vrolijk van! Alles van steigerhout, dat kan nooit verkeerd gaan! Normaal maak ik meubelen van, maar dit brengt me weer op nieuwe ideeen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig alles van steigerhout. heb zelf ook een loungeset van steigerhout via steigerhout furniture en echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts