tutorial Kadobloemen van patroonpapier

Eigenlijk wilde ik ze van glanzende magazines maken....strikken voor op cadeaus.



Maar ik was een beetje laat met het te bedenken...ik hád niet eens bladen liggen.
Ik had ze een poosje op voorraad voor dit soort knutselwerk, maar op een gegeven moment moet de boel toch eens met het oud papier mee.

Dus moest ik iets anders verzinnen: en wel voor de volgende dag, want het werd het knutselidee voor de inloopochtend.

Ronddraaiend in mijn werkkamer zag ik de dozen met oude modebladen. Dát werd het... bloemen gemaakt van radeerpatroonvellen.



Hier de tutorial.

Knip stroken van ongeveer 1,5 cm breed... en ongeveer 27 cm lang 6 stuks
2 stroken houd je zo en twee knip je iets korter...zo'n 23 cm en dan de laatste twee knip je 19 cm af.



Plak lussen naar het midden van beide uiteinden (naar het midden toe vouwen en de ene kant links om de andere kant rechts om)
Doe dat bij alle lengtes maar haal ze niet door elkaar.



Plak ze dan in het midden op elkaar en lijm een knoop in het midden

Leuk toch?

En het kan natuurlijk evengoed met van die glimmende luxe magazinebladzijden. ...Kies een mooi kleurtje uit.



Reacties

  1. Dit is grappig, en volgens mij helemaal niet moeilijk. Eentje om te onthouden dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is weer echt heeeeeel erg leuk.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige strik/bloem wordt dit!! dat ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten