Harry Pierik


Voor wie dat nog niet weet....dit is een "tuinman", maar dan een echte. Hij werkt in Overijssel en laat daar dus zijn sporen na.

Ik ben fan van hem want hij doet precies wat ik zou willen doen en al jaren in mijn hoofd heb van hoe tuinen zouden moeten/kunnen zijn, maar ik beschik niet over zijn capaciteiten.
Mooi dat er iemand wel kan wat ik zou willen kunnen.
(kun je me nog volgen?)


Hij bedenkt tuinen en legt ze aan. Het mooie ervan is, dat er altijd wat in bloei staat, dat bladkleuren en vormen elkaar afwisselen. Er blijft enorm veel te kijken. Geen idee hoe het onderhoud zal zijn.

Google maar eens op  zijn naam en je komt m tegen.

Zelf heb ik foto's geschoten bij een tuincentrum in Zwolle Zuid, waar hij de border naast de parkeerplaatsen heeft aangelegd.. mooie combi: zo'n winkel met zo'n goed voorbeeld ernaast.



Hierbij dus de plaatjes die ik heb geschoten van zijn werk.



Reacties

  1. Ben jij een fan? Ik niet. Ik mis de echte bloemen. Ooit bezochten we in het voorjaar zijn eigen tuin en er stond geen bloem in.
    Maar ja, smaken verschillen.
    Bij ons vorige huis groeiden de coniferen ons boven het hoofd. Dat zag je in de tuin van Harry Pierik ook gebeuren.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hetty...ja ik ben fan. Want ik vind dit prachtig...net als een bloementuin heeft dit zijn charme.
    Je zou zoiets trouwens ook met bloemen kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Que bonito post, me he paseado por tu bloc y ha estado un regalo visitarlo, te invito a ver el mio, y esta semana encontraras trucos para hacer una limpieza ecológica del baño que espero te sea útil. Espero tu visita y si no eres seguidora me encantarías que te hicieras y así compartir nuestros blocs. Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vind dit wel mooi voor de winter, want er zal veel blijvend groen tussen staan, maar mis ook de bloemen er tussen.
    probeer nu al 15 jaar van mijn bloemenborder(tje) zo'n vol en altijd kleurig iets te maken, maar helaas is de praktijk anders dan de theorie ahahah planten groeien zoals ze zelf willen en een stadstuin is omzoomd door hoge gebouwen, dus alles gaat 1 richting uit.. die waar de zon bij mij in de tuin staat. wel zie ik dat elk plantje zijn glorietijd heeft.. dit jaar is het een klavertje vier.. al 14 jaar een miezerig plantje.. mar dit jaar beslaattie zeker een vierkante meter en bloeit met honderden kleine roze bloemetjes. verleden jaar had de valeriaan zijn gloriejaar ..overal kwam die te voorschijn en bloeide vanaf april tot november in donkerroze..helaas verdwijnen de meeste planten na zo'n gloriejaar.. en krijg ik ze nooit meer terug.. is me o.a. gebeurd met stokroos

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten