Dinsdag -Pinsdag Balkonnetjes

10 hoog bij een kennis op het balkon geweest... Ze liet me foto's zien van verleden tijd toen het balkon nóg mooier was...maar dit is al zo gaaf.




Het is echt genieten als je daar rond loopt. Prachtig he...al dat bloeiende spul. Maar enkel zo'n pottenhoekje is ook al zo leuk.



Ik mocht foto's maken en met dat ik die op mijn laptop zet, bedenk ik: dat is een leuke pinsdag-blogpost!

Want een beetje inspiratie voor je balkon is natuurlijk nooit weg.

Balkonnetjes vind ik net een klein "huisje", je kunt het leuk aankleden, je kunt er lekker wonen en rust zoeken.

Voor mij heeft een balkon 4 hoog extra herinneringen.
Wij woonden vroeger op een flat. Ik was nog peuter/kleuter en net in de jaren 60 had je niet in elke woonplaats een zwembad...het strand was te ver weg en peuterbadjes bestonden nog niet.

Als het dan warm was, moest je een beetje creatief zijn. Mijn moeder was dat.

We hadden aan de voorkant een balkon met een opstaande betonnen rand en daarboven dan het ijzeren spijlenhek. zoiets:



Mijn moeder stopte met een dweil de afvoergoot van de regenpijp dicht en vulde het balkon met water.
Ze sleepte daarvoor een aantal emmers naar het balkon.

Zo ontstond er een laagje van een centimeter of 7 (?) en konden wij in dat 'zwembad' spelen.
Ik weet nog dat ik een rood gebreid badpakje aankreeg...dat was toen zo.
Heerlijk vonden we het... Als het water iets gezakt was, haalde ze nog opnieuw en wij vermaakten ons prima 4 hoog.

Ik heb voor de pinsdag nog wat haalbare ideeën opgezocht.
(nou ja.... haalbaar... je krijgt deze omgeving er niet bij...maar het gaat me om de inhoud van het balkon)
Inricht ideeen balkon

klik hier en onderstaande ook.


Inrichten balkon

Kunstgras op je balkon is een idee.  Wie weet kun je ergens een stukje 'scoren'.




klik hier voor de link en nog meer hiervan


klik hier voor de link


Groen klein balkon idee



Sommer Balkon gestalten Ideen Blumentöpfe gelbe Gartenmöbel
klik hier voor de link

ok...ik stop ermee. Kijk maar eens bij de links of struin via internet... genoeg goede ideeën te vinden.
Laat ik nou nog een heel kaal balkon te vullen hebben..
Ach er staat al een droogmolen.

Reacties

  1. Wauw wat een leuke balkons. Dat je zo'n kleine ruimte nog zo leuk kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had vroeger in mijn andere huis ook zo'n gevuld balkon.. alleen was dit niet inpandig en na een renovatie aangebouwd.. moest alles weg halen van de woningstichting.. het was te zwaar !
    nu gelukkig een benedenhuis met tuin waar ik me in kan uitleven.
    alhoewel ik mijn bordesje met (1 stoel)zitje en plantenbakjes nog het leukst vind

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts