Uil verpakking



Er verschijnen nogal wat uilen op mijn blog. Ik kom ze overal tegen. En dus komen ze ook op mijn blog terecht. Zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar je kunt het wel goed gebruiken in knutselland.
Bovenstaande heb ik gemaakt naar een voorbeeld van internet; zo'n schatje..
Efin, het leek ons wel leuk om dat ook op de inloopochtend te doen.
Moet ik "ze" zakjes laten plakken? Maar dat is even onhaalbaar.... En zakjes heb ik niet...dus dan maar zelf zakjes maken. 
En dan komt het "versieren" van het voorbeeld.

Op de ochtend zelf haal ik een aantal plastic zakjes tevoorschijn die nog in de kast liggen.
Kunnen we ook gebruiken als het uiltje af is.

De ochtend blijkt een demonstratie van verschil in werken. 
Er zijn nogal wat "kaartenmaaksters" bij.
Dat zijn vrouwen, die ik zo noem, omdat ze uiterst nauwkeurig kunnen werken. 
Alles wordt precies bemeten en getekend en geknipt.. Dan krijgt je prachtige secure resultaten natuurlijk.
Zo werk ik niet (zie maar eens dat de ogen van mijn uil niet zuiver rond zijn)
Ik heb altijd bewondering voor die nauwkeurigheid, maar het zou mij mijn knutselplezier lam leggen. (ik kan het dus gewoon niet voor elkaar krijgen, op zo'n manier).

In ieder geval worden die uilen prachtig.
Maar er zijn ook mensen die zo werken als ik..... met een twist een voorbeeld namaken én gebruiken wat anders weggegooid wordt....haha.
Dat snap ik.

Reacties

  1. Grappig he, dat je zo verschillend bezig kunt zijn. Ik vind het ook heerlijk om van 'niks' iets te maken, restjes enz, iets opknappen wat een ander weggooit. Ik hou niet zo van alleen werken met papier (behalve papier-kralen dan). Precies werken doe ik ook, dat zit gewoon in m'n vingers.
    Je uilen zijn zó grappig! Kinderen krijgen aan het eind van een feestje vaak een zakje met iets leuks/lekkers mee. Ook een idee om ze zelf een zakje te laten maken, ipv zo'n plastic geval uit de winkel.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk hoor Elizabeth, al die uilen! Vooral die niet-helemaal-rond-precieze van jou ... !
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik werk ook zonder lineaal.. handwerk hoort niet perfect te zijn, maar gewoon lijken op wat je in je hoofd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten