papieren aankleedpopje maken, tutorial.

Toen ik een klein meisje was, maakte ik ze al: aankleedpopjes van papier.
Ik heb geen handelsgeest, want al een paar jaar geleden bedacht ik dat je er wel geld mee kon verdienen.
Maar zo'n idee doe ik dan niets..er komt niet van.

Ik ben geen zakenvrouw.
Inmiddels zijn ze wel opgedoken; de aankleedpopjes kun je overal kopen de laatste tijd.

Maar je kunt ze ook zelf maken... dus laat ik het jullie zien.

Teken een poppetje of teken deze na.



Daarna knip je het popje uit.
Omdat dit popje lang haar heeft, heb ik het haar en de schouders losgeknipt...de "lipjes" moeten er tussendoor kunnen.



Leg het popje op papier en trek de lijnen van het figuur na.



Daarvan maak je dan een kledingstuk. Lekker je fantasie loslaten. Misschien kun je je eigen kledingstukken natekenen.



Teken de kledingstukken, versier ze, en knip uit mét lipjes om om te vouwen.


Aankleden maar!








Ach, ik kan zo wel even doorgaan, maar je begrijpt het principe nu toch wel.
Veel fantasie toegewenst.

Reacties

  1. Oh wat leuk, ik was als jong meisje ook altijd zo weg van aankleedpopjes. Ik heb ze eens gekregen voor een verjaardag, wat heb ik daar een plezier van gehad. Dat was kant en klaar en zelf maken heb ik volgens mij niet gedaan. Wél maakte ik altijd poppenkleertjes en meubeltjes. Doe ik nog graag! :-)
    Dit is een leuk idee een regenachtige vakantiedag!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o ja ik had ze ook vroeger. wat een leuk idee om ze zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ojaaaaa hele zondagen zat ik aan tafel in de winter met deze aankleedpopjes van papier.
    maar zelf tekenen, nee daar heb ik nooit aangedacht.
    je hebt echt tekentalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen. Ik vind die van jou er ook erg mooi uitzien. Ik tekende wel kledingontwerpen, maar knipte het niet uit, daar kon ik uren mee bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten