krukken

Twee en een halve week geleden ben ik gevallen met mijn fiets. Ik ben met een knal opzij geklapt op mijn heup.
Dan zijn er mensen die je 'vinden' en helpen, een geschrokken echtgenoot, aardige ambulanceverpleegkundigen... en dan gelukkig toch naar huis.
Kennelijk heb ik voldoende kalk in mijn botten, want er is niets gebroken. Maar oh, wat ongelukkig is zoiets. Zoveel pijn. 

Dus zat ik stevig aan de pijnstillers en uiteindelijk gaat het wel iets beter. 
Maar ik ben er nog lang niet.. akelig is dat. Eerst een week van rust.. Ondanks de goede verzorging viel dat niet mee. Ik kon eigenlijk ook niet veel anders, zelfs niet met pijnstillers.. En ik ben erachter dat lopen met krukken ook niet echt goed is voor de bewegingsvrijheid. Je kunt nog geen kopje meenemen.

Zielig? Nee helemaal niet. Maar wel respect voor al die mensen die hun hele leven "tekort" komen aan mogelijkheden.

Langzaamaan bouwde ik de pijnstilling af... behalve voor de nacht.
Ik dacht: dan voel ik tenminste wat wel en niet kan. Maar ik ben bij de fysio geweest en het moet anders!
Ik moet weer de volle lading pijnstillers gebruiken om de spieren te ontspannen én zonder krukken gaan lopen. Zo 'gewoon' mogelijk. Dat is nog een hele toer.

Nu is het afwachten hoe lang ik hiermee zoet ben... Ik wil wel graag snel weer beter zijn en alles doen wat ik deed.
Maar ik ben dankbaar voor alle hulp en voor alle liefs uit mijn omgeving. 



Het maakt me bewust van mijn kwetsbaarheid én van de zegeningen die ik hebt.

Reacties

  1. Beterschap en maar voorzichtig aan zodat het weer helemaal goed gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh wat vervelend voor je. Hoop dat het weer allemaal goed gaat komen. Doe maar kalm aan. Heel veel beterschap toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend om zo terecht te komen!
    Dan merk je pas hoeveel je loopt en de benen nodig hebt. Kun je wel lekker veel haken zonder je schuldig te voelen dat er nog andere dingen gedaan moeten worden. ;-) Maar heel veel geduld en gelukkig mogen we de genezing leggen in de handen van onze grote genezer!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap, je hebt geluk gehad. Fysio heeft natuurlijk gelijk, maar rust tussendoor is ook erg belangrijk!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah, zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje. Hou je haaks en hopelijk ben je weer snel op de been !
    Groeten,
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ai, wat zal je geschrokken zijn.!
    Veel sterkte en hopelijk vlug beterschap. Geniet van je "gedwongen" rust, lekker in de zon en wat creatiefs doen. Laat je maar lekker verzorgen.
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vreselijk naar voor je, ik hoop dat je snel weer opknapt.
    Ik ben een week of wat geleden ook van mijn fiets gevallen, bij Xenos voor de deur op het Aaplein.
    Ik had gelukkig ook niets gebroken en was gelukkiger dan jij want ik heb wel een paar weken last van mijn heup gehad maar hoefde geen pijnstillers te gebruiken en geen krukken.
    Heel veel sterkte en goed herstel gewenst.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap en heel veel geduld toegewenst Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms is het weleens goed als je wat beperkt bent, je leert weer eens dat je zo afhankelijk bent. En zoals je schrijft, je hebt meer oog dat er nog zoveel goede dingen zijn. Die je vaak vanzelfsprekend vindt.
    Maar als je erin zit is het niet fijn... beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vervelend is dat voor je! Heel veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter met je!
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bah wat vervelend! je bent naar terecht gekomen. Goed naar de Fysio luisteren en laat je verwennen hè! Het had erger gekund en zo is er altijd wel iets om dankbaar voor te zijn!
    Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blauwe plekken doen ook zeer.
    Veel beterschap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o jeetje, ik wens je spoedige beterschap.. en een dikke kus voor de pijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts