Dinsdag -Pinsdag traktaties

Onze kinderen werden groot in de periode dat de traktaties op school voor verjaardagen van snoepjes naar snickers gingen. En ja, dat mocht uiteindelijk niet. Alternatieven moesten er komen.

Dat is lastig.... als je al achter de juiste verjaarskadootjes heen moet, verjaarsboodschappen doen, taart wilt bakken, versieren gaat én discussies voert over de vriendjes die op het feest mogen komen.
De avond ervoor is het dus een beetje hectisch in je hoofd. In ieder geval was dat zo in de mijne.
Daarom schafte ik een klein notitieboekje aan en knipte de traktatie ideeën die in de libelle of krant stonden uit en plakte die erin. Of schreef ideeën over.
hier zie je de blogpost erover



Wat ik met dat boekje heb gedaan? Ik geloof dat ik het aan één van de kinderen heb gegeven om uit te putten.
Inmiddels klikken we  pinterest of WELKE aan om iets origineels te vinden.

Ook op deze blog stonden al een paar keer leuke traktaties.

zoals de traktatie van onze kleinzoon.

Omdat het vorige week over slingers ging, bedacht ik dat het nu maar traktaties moesten zijn.

deze is van pinterest
Giraf met kaas en knakworst

En nog een worst/kaasje...

en deze van pinterest is heel "haalbaar".
Traktaties Autosleutels

Natuurlijk kun je ook traktaties bestellen...ja echt.. overal is wel een website van te vinden en deze is leuk.
klik hier voor die site

Deze zijn zo lief. (van pinterest)
Gezond trakteren mandarijn met drophoed

En kijk eens op deze mooie site, klik hier 

Nu is de vraag natuurlijk, wat is jullie traktatie glorie moment.

Reacties

  1. Wat een leuke traktaties zitten er tussen! Een traktatie-idee dat ik meerdere keren gebruikt heb, is een piepschuimvorm, bekleed met aluminium-folie. In de tijd dat onze oudste jongens helemaal weg waren van dinosaurussen, stempelde ik een vel gekleurd behangpapier vol met deze beesten. Ik plakte er steeds twee op elkaar (uitknippen met een figuurschaar), met een lange sateh-prikker ertussen. Aan de prikker kun je snoep of gezond lekkers doen. Dat prik je dan in de met folie beklede vorm. (Voor de meiden gebruikte ik prinsessen-stempels oid).
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij de oudste 2 inderdaad iets met fruit of kaas. meestal een egel met prikkers in zijn rug.
    bij de jongste 2 deed ik aan origami en maakte ik de mooiste dingen van papier en later theezakjes, dat was eigenlijk al een traktatie op zich..daarin/aan/op deed ik dan een mandarijntje of zoiets.
    voor de bij mij wonende kleindochter maakte ik kettingen van engels drop. of ik maakte een boeket van lollies verpakt als bloem en daar mocht ieder er dan 1 uithalen. toen mocht snoep weer wel.
    tegenwoordig worden er balen snoep per persoon uitgedeeld ipv 1 ding zoals ik deed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten