Dinsdag Pinsdag Bomen

Afgelopen week had ik met één van de dochters een gesprek over bomen.
Het is frappant als je ziet dat ieder mens voorkeur heeft voor bepaalde afbeeldingen van een boom.
Zou er iets van je karakter inzitten?  Zo als onderstaand knipsel, ooit door mij gemaakt, geeft weer hoe mijn gedachten gaan. Zoiets kun je je ook bij andere mensen voorstellen.


Denk aan de bomen van Van Gogh, wat geven zij weer van zijn karakter?
Kunst op postkaart. Titel: Bloeiende Bomen (1888 ). Kunstenaar: Vincent van Gogh. Collectie Postersquare
of de bomen van Tosan klik hier

Bomen alla Hundertwasser by Tosan

En onderstaande bomen zijn ook interessant. klik daarvoor hier

So many fantastic representations of trees.

Kinderbomen zijn een verhaal op zich. Kijk eens naar deze vrolijke boom gevonden op Smulweb



Deze hieronder vond ik op pinterest..geen idee wie de maker is. Maar ik vind ze prachtig.


Hieronder vind je één van een leuke site...
Vector Illustratie Boom

Ik vond zelfs een hele verhandeling over bomen tekenen.

Hoe maak je een boom te tekenen: leren tekenen. Wat voor soort boom?

De boom hieronder vond ik hier
Leuk toch?

d00ea40b9f1f9b4eb77c7684aa36f84a

Het blijft boeiend wat mensen ervan maken. 
Ga er eens voor zitten en teken jouw boom.
Hoe ziet ie eruit? Laat het ons weten.

Reacties

  1. Bomen zijn prachtig om naar te kijken. Helaas heb ik geen tekentalent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen huis zonder boom ....
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer bedankt voor de leuke links!
    ik hou van fruitbomen..eerst genieten van de bloesem en dan de hele zomer genieten van de groeiende vruchten.. spannend, want hoeveel zullen er aan blijven.. en in de herfst de zoete oogst!!!mmmm

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten