chips mandjes in kleur.

Van het één komt het ander. Zo gaat dat. Ook met het maken van manden van chipsverpakkingen.

Ik heb de laatste tijd wat meer verpakkingen gekregen. Daar zit wel een berg werk aan vast...Want al die plastic tasjes met gespaarde chips- en koffie verpakkingen die je in handen gestopt krijgt, moet je ergens laten.
Het beste is dus, ze zo gauw mogelijk open te knippen, schoon te maken en op te slaan.
Dan komt het "grote" knipwerk...allemaal strookjes knippen op maat.


(Ik denk dat de bedrijven die die tassen in derde wereldlanden laten maken het heel anders aanpakken.
Die gebruiken voorgedrukte vellen (soms misdrukken van verpakkingen) zo kunnen ze de prints van de tassen naar hun hand zetten. Die strookjes worden vast niet stuk voor stuk met de hand geknipt uit gebruikte- en  schoongemaakte zakken... dat is veel te veel werk en dus te duur).



Dat ik dat nou doe! tja...dat is míjn beslissing. Het is echt recyclen dus.
Dan komt het vlechtwerk.
Omdat ik zoveel aanbod heb van verpakkingen, heb ik weer een andere mogelijkheid.
Ik maak mand (of iets anders) van dezelfde kleurschakeringen. Leuk om te doen.
Nu heb ik een rode/ oranje/ gele schaal gemaakt.
Ik ben met blauw/ groen bezig... vind ik zelf nog mooier, maar daar heb ik nog niet genoeg van.
Ik spaar nog even door.

Dank aan alle spaarders!

Reacties

  1. ik vind ze zo mooi je tassen en dit mandje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    Uw mandjes zijn heel mooi.....
    Zelfs zo mooi dat ik het ook eens wil proberen. Heb je voor het maken, wat meer uitleg aub. Hartelijk bedankt bij voorbaat
    Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier vind je een soort van uitleg.
    http://youtu.be/TKXeBrDcxkM

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts