2 banken maken uit een Ikea Billy boekenkast

Dit is een verhaal uit de oude doos... 
Al heel lang leek het me leuk dit idee te delen, maar ja, dan moet je ook wel iets laten zien, he? Maar ik heb de foto's gevonden.


Want waar gaat het over...?
Wij hadden ooit een Ikea boekenkast, die jaren  dienst deden.

(zoals deze in de kringloop)

Er kwam een moment dat we de boel anders gingen inrichten. 
Wat zouden we met de kast doen?
Op dat  moment hadden we alle kinderen nog thuis (reken ook de diverse vrienden/ vriendinnen /verkeringen mee en denk aan de kinderfeestjes en knutselmiddagen).
De grote Ikea tafel (die we nog steeds hebben) stond helemaal uitgeschoven.
Mijn man had een goed idee.... Hij zaagde een kast door midden en maakte er twee banken van.


Zo konden er aan elke kant makkelijk 4 personen en eventueel meer smalle kontjes zitten.

Hieronder zie je een foto van hoe we dan zaten: Aan de andere kant de andere 5 kinderen (4 plus a.s. schoonzoon) en ik aan het "voeteneind" van de tafel in een rieten stoel die je nog op de bovenste foto ziet staan...
(Als ik die rieten stoel draaide, zat ik aan mijn naaitafel, want mijn naaimachine stond permanent stand by voor allerlei werk).

Overigens, hieronder op de foto is het kerst... aan deze foto zit nog een klein apart verhaaltje. Jullie zien het servies van een oude Tante. Het stond het hele jaar op zolder omdat het te lelijk was om te gebruiken. Dat vonden we toen! Maar met kerst werd het tevoorschijn gehaald, liefdevol afgewassen en gebruikt...  Leuk was dat! Uiteindelijk is het servies geëindigd in het studentenhuis van één van de zoons. (nu zou je er een kapitaal voor krijgen).


Regelmatig kwam het voor dat na het eten deze zoon onderdook. 
Met zulke lange banken is dat natuurlijk een goede optie.


Toch leuk om eens te laten zien. (mijn man schilderde een bank wit en de andere kwam niet meer van, maakte niet uit... ze waren praktisch en daar ging het om).


Wat je met Ikea kasten al niet kan doen!

Reacties

  1. Wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's! :-) Heb je de banken zelf nog? En dat servies, prachtig!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig. Wat zonde van het servies, zou nu inderdaad nog heel wat waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk leuk, zie ineens mezelf voorbij schuiven haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. AH! Dat was ik vergeten. Een goed doel voor als we nog eens van kasten wisselen. Al zal iemand hier in huis daar anders over denken.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat geinig!!! en zo praktisch!!
    heerlijk zo'n handige man!
    ik had een vaste tafel van 2 meter en had 8 eetkamerstoelen er om heen.. waren er meer gasten werden de stoelen tegen elkaar geschoven en konden er op 2 stoelen 3 personen zitten.. bij een vriendin waar ze 12 kinderen thuis hadden, werd met etenstijd over de 6 stoelen planken gelegd , waar iedereen op zat.. vond ik toen ook een heel goeie oplossing!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten