ster van papier vouwen


Met mijn verjaardag kreeg ik van mijn man een enorme bos bloemen. Prachtige kleuren, roze pastel.
Oh prachtig.

Om zo'n bos zit tegenwoordig een verpakkingskrans gemaakt van papier. De rand wordt om gekruld en vast geniet... Ik heb dan de neiging om de bos met verpakking en al in de vaas te zetten, omdat het er zo mooi uit ziet.



Maar dat staat niet zo vriendelijk...net of je geen zin hebt in die bos bloemen en het dus niet uitpakt.
Dus haalde ik het papier er af... en tussen alle drukte van een verjaardag met zoveel mensen, gooide ik dat papier in de oud-papier-bak.

Tot na het weekeind... Ik deed een krant erbij en zag dat papier liggen.....én viste dat er weer uit.
Want wat is het eigenlijk mooi! Ik zocht zulk papier voor een origamiwerkje en hier lag het gewoon om weggegooid te worden!



Zo zat ik om half 8 in de ochtend vierkantjes te knippen, propjes te maken voor het oude effect en te vouwen naast mijn schaaltje havermout. (dat is jullie voorland, moeders, geniet van dat geteut aan tafel van je kinderen).

En wat kon mij op de vroege ochtend zo aan de gang krijgen, dat ik zelfs mijn krant niet las?
Iets wat al lang op mijn to-do-lijst stond:



Dit dus. Ik ben niet meer in de gelegenheid geweest om er een foto  achter te doen, of een paar bloempjes er op te plakken...want je kunt natuurlijk van alles met deze krans. 

Hier vind je de site waar ik het vond en hoe je het maakt

En natuurlijk mogen jullie ook de bloemen zien:




Reacties

  1. ahhaha sinds kort doe ik dat gewoon hoor,.. het hele boeket, met mooi papier er omheen in bv een kleine emmer zetten op de grond.
    vind de verpakking er ook altijd zzo mooi bij staan.. is stevig papier he?? en meestal nog 2zijdig gekleurd ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten