Dreft, Prijsvraag van vroeger.

Jaren geleden werd er een prijsvraag uitgeschreven (in een damesblad of zo?) van het afwasmiddel met een grote D.
Ook ik viel voor de verleiding en tekende achter op de verkiezingsposter die we net van het raam af hadden gehaald een patroon voor een wandkleed.
Dat ik die verkiezingsposter gebruikte, lag voor de hand...ik had niet zomaar een ander groot wit vel ter beschikking en zoals altijd, kijk ik om me heen in huis en wat me voor de voeten komt op dat moment en bruikbaar is, pak ik op . (combinatie van luiheid en zuinigheid).

Ik zag het helemaal voor me...een stadje van vaatwerk. Ik trok vervolgens de figuurtjes over, knipje lapjes en naaide ze vast op een "kleed". Het werd prachtig en ik was zó trots op mezelf.

Al bordurend en fantaserend ontstond er een gedichtje bij. Dat werd keurig uitgetypt en meegestuurd.





In de voorwaarden stond, dat de ingeleverde "kunstwerken" het eigendom werden van ?
Wat was het? P&G toen al? (dat weet ik niet meer). En natuurlijk werd er over de uitslag niet gecorrespodeerd.
Natuurlijk wist ik dat ik het kwijtraakte, maar hoopte op een reactie... Het hoefde niet persé de hoofdprijs te zijn hoor, maar toch wel een vermelding, of op zijn minst een bedankje.

Niets van dat alles. Nooit meer wat van gehoord.

Pas kwam ik die tekening tegen. En daarna zocht ik het gedicht op....ik wist nog waar het was.

Voor eeuwige roem hoef ik niet te gaan, maar ik kan het niet laten om het toch nog eens echt voor het voetlicht te halen.... Mijn kleed en gedicht van toen.

Reacties

  1. en terecht dat u dat nog eens voor het voetlicht haalt, want wát leuk!! Heel stom dat u destijds niet hebt gewonnen, die mensen snappen niet wat creatief betekend! Ik kan me nog herinneren dat u ermee bezig was, maar nu ik het als volwassene lees ben ik nog veel trotser op zo'n veelzijdige moeder! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super leuk! Daar snap je toch niets van, dat er helemaal geen reactie komt?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha ja raar eigenlijk dat ze nooit vertelden wat ze met de inzendingen deden... misschien massaal weggegooid???
    het was gewoon leuker geweest als ze de werkstukken bv zouden schenken aan goede doelen om te verkopen of iets dergelijks.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten