Dinsdag - Pinsdag, Haken van koord

Een tijdje geleden heb ik een blogpost gemaakt van haakwerk, waarbij ik om een draad haakte.
Leuk werkje was dat!  
hier vind je die blogpost.



Op pinterest vond ik meer voorbeelden en die zijn ook zo mooi, dat ik ze in de dinsdag-pinsdag stop.
Ik ga er nog wel eens een keer mee aan de gang denk ik.

klik hier voor deze

Haken dan waslijn koord: Fiber Art Reflections

Met waslijn-draad krijg je vast een stevige mand.
Maar ook touw is geschikt. Dat geeft weer een naturel uitstraling.




Onderstaande is net weer even anders.
klik hier























Je kunt natuurlijk ook iets breeds omhaken, zoals hieronder:
klik hier

gehaakte krans diy

Oh ja... nog breder heb ik ook al eens laten zien. Een cd'tje omhaken.


Maar nog even terug naar een koord als basis:
Waarom zou het geen lichtsnoer zijn?

Dust off your sewing skills to create a luminous DIY rug that will make any room glow from the ground up.

En deze kleden zijn gemaakt van oude t-shirts gehaakt met wol.
klik hier voor de site.

Вязаный коврик из футболок и остатков пряжи (яркий и необычный способ) | Ярмарка Мастеров - ручная работа, handmade

Ik stop er weer mee voor vandaag. Tot morgen allemaal.

Reacties

  1. Wat een leuke ideetjes! Leuk om nog eens te maken, zo'n mand. Het omhaken van een gordijn-ring of armband heb ik al vaak gedaan (gisteren nog). Zo leuk (en snel klaar) om even als kadootje te geven!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Met touw vind ik ook heel natuurlijk. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een leuke ideeen! Krijg helemaal de haakkriebels. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke ideetjes weer! Met dat touw ga ik een keertje proberen! Lijkt me heel erg leuk!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk!!! naar aanleiding van jouw blog over het omhaken, had ik in de herfst een minimandje gehaakt om textieldraad heen, voor mijn gehaakte paddenstoeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je ook een link waar je dat touw omhaken wat meer uitgelegd krijgt? Dat vind ik echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je vroeg me of ik een beter voorbeeld had om het koord om te kunnen haken. Als je die plaatjes van dat touw bekijkt, zie je eigenlijk al hoe je het doet..Doe je steek voor het touw langs maar pak de draad achterlangs... ga er even voor zitten om het uit te proberen met de plaatjes erbij... dit gaat je vast lukken als je gewoon vasten kunt haken. Je haakt nu alleen de vasten om het touw of de draad heen.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts