Tutorial Raambloemen van waxinelichtjes cups

Het idee zat al even in mijn hoofd.
Maar zoiets moet je uitvoeren om te weten of het wat wordt.

Dus....

Daarom op de valreep vlak voor kerst: mijn alternatieve kerstversiering/ mijn raambloemen van waxinelichtjescups.



Ik vroeg me af, waarom we eigenlijk nooit iets op de buitenkant van ons raam hangen.
Dat kan toch ook!



Met het maken van de kandelaar  van waxinecups probeerde ik al de cups te knippen.
klik hier om te kijken wat ik bedoel

dat ging prima.
Dus ben ik er eens voor gaan zitten.

Je neemt in dit geval nieuwe cups. Je kunt de kaarsjes eruit halen. Duw op de bodem, trek aan het lontje en bewaar de kaarsjes om in lege cups te doen.




Knip de cups in tot het rondje in de bodem.  Vouw het blad even uit ( het klapt een beetje dubbel bij de rand van de bodem)
Knip de 'blaadjes' in een punt... klaar.


Op het raam buiten heb ik deze cups zo gebruikt en met dubbelzijdig tape vastgeplakt.

Binnen heb ik er wat meer mee gedaan... vanwege onze blauwe kleur in de kamer, heb ik blauwe 'drops' in het hart geplakt en deze cups ook weer op het raam vastgemaakt.




Ziet er toch aardig uit. Makkelijk te maken en leuk resultaat.

Reacties

  1. Heel bijzonder, want ik had precies hetzelfde idee!! Ik heb het alleen nog niet uitgevoerd, maar ik was al uitgebrande waxinelichtje aan het bewaren..... Hihi :) Toen ik de foto op facebook zag, zag het direct (dat het waxinelichtje waren)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk!! Vooral dat je er over nagedacht had om iets aan de buitenkant van je raam te plakken!!!
    je moet maar op het idee komen!! Super!!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Heel leuk. Het schittert echt heel apart en is goed zichtbaar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk! Super idee want je hebt gelijk je ziet het nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig ideetje, mooi zo op je ramen! Mijn dochter heeft een soort bloem van lege waxinelicht-cupjes gemaakt. Van één cupje wordt één blaadje gemaakt en alle blaadjes samen (8 stuks) vormen de bloem. Dat wordt op een cd geplakt en daar komt weer een waxine-lichtje bovenop. Ook erg leuk, ze had 'm vandaag mee uit school en hij staat hier naast mij te branden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oww wat zien die met die donkerblauwe harten er mooi uit!!
    lijken wel kostbare juwelen!!!
    mooi hoor!
    ik denk dat ik bij een goedkope winkel wel iets kan vinden om de harten van de bloemen mee te maken.. bedankt voor deze tip!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts