Huissokken breien.

Van Ans kreeg ik deze sokken kado.
Dit is het 12e paar wat ze breide.. Er zijn genoeg liefhebbers voor deze leuke sokken.

Ze zitten heerlijk en wat ik vooral fijn vind, is dat ze over de enkels lekker warm zijn. Dat is voor mij belangrijk.




En hoe is nou het patroon?
Je begint bij de smalle kant van je enkel...bovenaan... in dit geval wordt gebreid in gerstekorrel. Dat is een recht/ een avrecht en de toer terug de rechte boven de rechte en de avrechte boven de avrechte... dan krijg je deze " blokjes".

Brei de hoogte van je enkel en meerder dan voor de voet steken...Hoeveel dat weet ik allemaal niet... dat zou ik Ans moeten vragen. Dan brei je de hoogte van je voet en diezelfde hoogte verder.... (voor de andere kant) Snap je het nog?... Zo dus ongeveer.....

                                                                 1 ++++++++++++++   (is dus je enkeldikte)
                                                                  +++++++++++++++
                                                                  +++++++++++++++
                                                                  +++++++++++++++   (zo hoog als je enkel worden moet)
          (nu gaan meerderen voor de voet):      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                                                                  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                                                                  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                                                                  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
(stel dat dit halverwege de onderkant  ->      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
van je voet is...dan ga je nu gewoon              ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
verder)                                                       ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                                                                  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                                                                  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                                                                  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
(Je hecht af... en breidt verder aan de            +++++++++++++++
enkel).                                                         +++++++++++++++
                                                                  +++++++++++++++
                                                                  +++++++++++++++
(Afhechten.
Naai de achterkant dicht en de bovenkant ook.... veel plezier).
PS... ik zie dat de kruisjes niet allemaal zo in het voorbeeld komen als in mijn blogschrift... 
Aan de voorkant horen alle kruisjes op een rechte rij te beginnen, aan de achter kant horen ze eerst kort precies onder elkaar te eindigen, dan lang onder elkaar te eindigen en dan weer kort onder elkaar.


Reacties

  1. Het ziet er wel erg leuk uit! Ik gelóóf dat ik het een beetje snap. Klopt het dat je er dan dwars tegenaan kijkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er erg leuk uit.
    Maar ik kan daar niet op lopen. Ik heb wel eens eigen gebreide sloffen aan gehad, maar ik kon niet tegen het breisel onder mijn voet. Dat was te hobbelig, zeg maar. Ik kan er bijv. ook niet tegen als het teennaadje van een panty onder mijn voet zit.
    Dus helaas zulke sokken zijn voor mij niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag precies dezelfde. Het patroon is van drops breipatronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk .. de gebreide versie!
    ik heb verleden jaar 12 paar gehaakt voor de kookklup en 6 voor mijn zoons gezin, 2 voor mijn zus en dochter, 2 voor vriendin en man en nog een paar voor een vriendin..en tot slot een paar voor mezelf!
    leuk om te maken, lekker om te dragen en als je alle restdraadjes van het hele jaar aan elkaar knoopt , krijg je gek-leuke sloffen die bijna niets kosten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, heerlijk voor als je koude voeten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten